Právě se nacházíte: Domovská stránka Začátek podnikání Příprava na podnikání Podnikatelský nápad

Podnikejsnadno.cz

Podnikatelský nápad

Principem podnikání je vyhledávání mezer na trhu a jejich zaplňování. Nekonečný cyklus tržní dekadence a renesance. Případně naopak.

Doba se mění rychleji, než kdy dřív, trendy přichází, odchází a vrací se, když to nejméně čekáte. Je tedy těžké neztratit krok s dobou a nenechat se proudem sezónní módy stáhnout ke dnu.

Říká se, že cílem podnikatele není vybudovat úspěšnou značku a z jejích zisků žít až do smrti, ale vybudovat jeden silný, prosperující podnik a pak začít znovu a jinde. To je princip podnikavého ducha. A je to i princip, kterým by se měl řídit podnikatelský nápad.

Podnikatelský nápad je vize podnikání. Lidé dnes už ale nekupují holé produkty, více se soustředí na filozofii, která produkty provází, image firmy a přidanou hodnotu značky, kterou vybudujete. A o to jde především. Podstatou podnikatelského nápadu nemusí být produkt, ale způsob komunikace se zákazníkem a nehmotné hodnoty, které mu podnikatel skrze produkt předává.

Základem podnikatelského plánu je tedy tržní příležitost, která se dá v tomto případě rozdělit na dvě základní skupiny. Buď přineseme na trh něco, co tu ještě nebylo, nebo to staré uděláme tak, jak to ještě nikdo před námi nezkusil.

 

Mezera na trhu

V případě, že určitý výrobek nebo služba na trhu úplně chybí nebo je na trhu nedostatečně zastoupena, vzniká jedinečná tržní příležitost, kterou by podnikatel neměl propást. Díky masivnímu technologickému vývoji a pokrokům moderní vědy se těchto příležitostí objevuje hojně, ale důležité je si vždy pamatovat, že podnikatelský nápad není jen o tom, co a komu nabídneme, ale hlavně proč a jak to uděláme?

 

 

Inovace starých trhů

Spousta služeb a produktů na trhu je, vždy je ale možnost je vylepšit, kreativně zpestřit, rozšířit pole jejich působnosti a přiblížit je spotřebitelům. Podmínkou je jen originalita, kreativita a progresivní přístup.

Podnikatelský nápad ale není jen náplastí na prázdná místa trhu, jeho podstatou je vize. Proč chci podnikat? Jaký má můj nápad smysl? Co mě motivuje? Na tyto otázky byste si měli odpovědět nejdříve.

 

Líbí se Vám článek?
Výhody pro Vás
1
Možnost pokládat dotazy odborníkům a jejich odpovědi přímo Vám zdarma!
2
Veřejný profil Vás nebo Vaší firmy na podnikátorovi zdarma!
3
Velké množství slev na služby Podnikátora!
4
Užitečné informace e-mailem z témat, které si sami nadefinujete!
Registrovat se cca 30 vteřin
Služby Podnikátora
Ke stažení

Zpracovávám...