Právě se nacházíte: Domovská stránka Začátek podnikání Příprava na podnikání Než začnete podnikat
Získejte radu od našich odborníků zdarma!
<
Petra Vitinová
Petra Vitinová
založení společnosti
Petra Vitinová
založení společnosti
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Aleš Krabs
Aleš Krabs
tvorba webu
Aleš Krabs
tvorba webu
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Robert Knotek
Robert Knotek
internetový marketing
Robert Knotek
internetový marketing
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

>

Podnikejsnadno.cz

Než začnete podnikat

Každý, kdo plánuje rozjezd nového podnikání, by si měl nejprve zodpovědět celou řadu otázek. Bude o mé služby zájem? Jaká je, v mnou zvoleném oboru, konkurence? Mám dost finančních prostředků na rozjezd svého podnikání? Odpovědi na tyto a ještě na celou řadu dalších otázek by si měl každý začínající podnikatel pečlivě zvážit – na správné analýze všech odpovědí může záviset úspěch či neúspěch celého podnikatelského plánu.

 

Máte předpoklady pro podnikání?

 

 

Podnikání sebou přináší celou řadu specifických požadavků na osobu podnikatele a ne každý má pro podnikání stejné předpoklady. Je potřeba objektivně posoudit své schopnosti a dovednosti, na jejich kombinaci totiž bude záviset váš úspěch či neúspěch.

 

Obecně se dnes za nejdůležitější vlastnosti pro podnikání považují:

- nápaditost: schopnost nabídnout zákazníkům jedinečný produkt či službu nebo umění nabídnout známé věci v prostředí konkurence originálním způsobem

- odvaha jít do rizika

- zaujetí pro věc: víra ve svůj plán, vytrvalost při jeho realizaci

- tah na branku: schopnost realizovat své plány z dlouhodobého hlediska, dotahovat věci do konce

- obchodní duch

- odolnost vůči stresu

- zdravé sebevědomí a v určité míře být schopen ponechat city stranou

  

Máte životaschopný podnikatelský nápad?

Bude o vaše produkty či služby zájem? Jste schopni nabídnout více než konkurence?

Před samotným vstupem na trh je dobré si zpracovat důkladnou analýzu trhu a odpovědět na výše uvedené otázky. Je potřeba zjistit míru poptávky, její charakter (zda je trvalá či podléhá výkyvům?), zda má stoupající tendenci a pod. Velice důležitá je analýza konkurence, která vám řekne, jak velké šance ukrojit svůj díl z poptávky máte.

  

Máte naplánovaný obchodní model?

 Je potřeba si nadefinovat:

- zda známe svého zákazníka

- zda ho umíme oslovit

- zda máme dobře nastavenou cenovou politiku (je potřeba najít takový kompromis, aby naše produkty či služby byly zákazníkům cenově dostupné a zároveň nám přinášely smysluplnou marži)

 

Proč chcete podnikat?

- vidina vyššího výdělku než v zaměstnání

- snaha o realizaci vlastního nápadu, využití příležitosti

- nezávislá organizace času

- rodinné a společenské důvody

- možnost dělat to, co mě baví a naplňuje

 

Podnikání sebou ovšem přináší i vyplývající  řadu nevýhod. Právě porovnáním toho, co nás na podnikání láká a toho, co mu budeme muset případně obětovat, získáme odpověď zda podnikat či ne.

Nevýhody: 

- možná ztráta veškerého volného času

- možná ztráta koníčků, přátel, méně času na rodinu

- převzetí veškeré zodpovědnosti za důsledky svých rozhodnutí

- více stresových situací

- nejistý a v čase variabilní příjem

  

Máte odpovídající know-how?

Často nestačí mít jen nápad, bývá také nezbytné o předmětu podnikání vědět co nejvíce. Je potřeba detailně rozumět nabízeným produktům či službám, měli bychom znát zákonitosti trhu, orientovat se v daňové problematice a vědět, jaké jsou naše práva a povinnosti, coby podnikatele.

 

Jaká bude právní forma našeho podnikání?

Musíme rozhodnout, zda budeme podnikat jako fyzická osoba, či budeme-li zakládat obchodní společnost. Je třeba zhodnotit, co pro nás bude výhodnější.

 

Máme dost prostředků a potřebného vybavení?

Měli bychom si předem spočítat, zda dokážeme překlenout období, než se nám podnikání rozjede, zvážit, zda budeme schopni podnik rozšířit, bude-li úspěšný, zda máme dost financí na nezbytné investice a zda nepostrádáme nezbytné vybavení. Je třeba si sestavit finanční plán s dostatečným předstihem a naplánovat si alternativy financování našeho podnikání.

Líbí se Vám článek?
Výhody pro Vás
1
Možnost pokládat dotazy odborníkům a jejich odpovědi přímo Vám zdarma!
2
Veřejný profil Vás nebo Vaší firmy na podnikátorovi zdarma!
3
Velké množství slev na služby Podnikátora!
4
Užitečné informace e-mailem z témat, které si sami nadefinujete!
Registrovat se cca 30 vteřin
Ke stažení

Zpracovávám...