Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Pomoc mobilního operátora při zavádění internetu ve firmě

Potřeba komunikace ve firmě, se zákazníky, získávání informací o dodávaném materiálu nebo samotná propagace výrobků či služeb je v dnešní době velmi důležitá a firma nebo samotný živnostník, který je v mnoha ohledech „on-line“, získává výhodu v konkurenčním boji. Mezi nejčastější komunikační prostředek, který umožňuje být neustále k dispozici a zároveň se v dnešní době používá jako levný zdroj reklamy, je internet. Proto se drobný podnikatel či firma neobejde bez internetového připojení a využití některých jeho funkcí. Je jisté, že zapojení, provoz nebo konfigurace internetu není jednoduchá záležitost a ne všechny firmy disponují v rámci svého pole působení takto zdatnými zaměstnanci. Existuje samozřejmě možnost využít externí firmy pro spravování internetových stránek nebo při výskytu dalších technických problémů, jako nefunkčnosti internetu. Na druhou stranu může jít o službu drahou, kterou by mohl a měl nahradit mobilní operátor, který by měl nejenom prodat službu, ale také se postarat o technické zázemí zvláště při počátečních problémech během instalace a spouštění internetu ve firmě. Jistě je fajn, že mobilní operátor nabízí dopravu zdarma u zakoupeného modemu a poskytne nejrůznější slevy, ale důležitější je technická podpora pro „nezasvěcené“ nebo „nemající čas“, obdobně jako například při nákupu automatické pračky. V praxi se tedy jedná o pomoc při zastrčení správného kabelu do správného portu a o dostupnou radu například na webových stránkách.

Jako vzorový příklad lze zvolit operátora Vodafone, který pro připojení k internetu nabízí dnes již standardní možnost modemu s kabelem nebo mobilní modem. Pokud vezmeme v potaz klasické připojení přes kabel prostřednictvím služby ADSL, tedy přes pevnou linku, nabízí webové stránky Vodafonu praktický způsob, jak začít téměř z ničeho. Pokud začínající podnikatel nevlastní doposud žádné ADSL modem, stačí zavolat na centrum péče o zákazníky, kde si sjedná proškoleného technika, který dorazí do pěti pracovních dnů a ověří technickou dostupnost na pevné lince. Pokud podnikatel nemá pevnou linku, řeší tento problém přivolaný pracovník budˇ navedením pevné linky pro internet, pokud je to technicky možné, nebo konzultuje s podnikatelem možnost nastavení mobilního internetu v jeho kancelářských prostorech. Protože čas jsou peníze, je snaha, aby při existenci původní pevné linky ve firmě byl pevný internet zpřístupněn do dvou týdnů, což podnikatel dostane vědět prostřednictvím SMS.

 

Obecně je jistě příjemné, že webové stránky Vodafonu jsou plné informací a přesných návodů, jak si může sám podnikatel zprovoznit internet ve svém notebooku, například které verze programů budou zapotřebí. V případě problémů s porozuměním technickým názvům, který kabel kam strčit, na co kliknout, stačí zavolat na zákaznickou linku. Webové stránky operátora mají vyvěšeny návody, které jsou strukturovány krok za krokem s popisem ikonek na počítači a co každý termín přesně znamená. Vždy je samozřejmě možné, pokud si podnikatel nevěří nebo nechce ztrácet čas pokusy a omyly při aktivaci internetu, navštívit nejbližší pobočku Vodafonu. Co se týče internetu v mobilu, najde podnikatel na webových stránkách nejen dostatečný výběr telefonů pro své potřeby, ale zároveň opět v jednoduchém menu si může nastavit telefon sám. Vzhledem k časté odlišnosti vzhledu aplikací v jednotlivých typech mobilních telefonů, je výhodou, že jsou veškeré nejenom internetové funkce podrobně a detailně vysvětleny. Návod začíná od tlačítka Menu až po nastavení bezdrátové sítě. Ať už podnikatel vlastní tablet nebo mobilní telefon, je vždy výhodné umět ovládat internet ve svém přenosném přístroji například při častých schůzkách se zákazníky pro dohledání na příklad podmínek svých nabízených služeb. Okamžitá flexibilita se samozřejmě cení.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

 

Doposud bylo pojednáno o technické podpoře pro živnostníky a malé firmy, poněkud odlišná situace nastává v případě střední a velké firmy. V případě větších firem jsou technické potřeby a komunikace mnohem rozsáhlejší a celkové řešení potřeby internetu komplexnější. Přesto se začínající firma nemusí bát stohů kabelů v kancelářích a neustálého volání IT odborníků. Z tohoto důvodu totiž nabízí Vodafone přidělení firemního konzultanta, který firmu zná nejlépe, jak z pohledu technicky zdatných zaměstnanců, potřeb komunikace uvnitř firmy, tak z pohledu množství a velikostí kanceláří. Přítomnost konzultanta je velkou výhodou a může sloužit jako koordinátor pomocných technických služeb právě na začátku, kdy je zapotřebí zapojit a „architektonicky“ rozvrhnout potřebné kabely, nastavit nutný software a zjistit případné zastaralé vybavení firemních počítačů. Přítomnost konzultanta je ve Vodafonu používána po značkou OneNet, což znamená řešení na míru pro každou jednotlivou firmu. Tento program zahrnuje kromě technického internetového řešení také pomoc s propojením pevných a mobilních telefonů. Zpátky však k technické podpoře ze strany operátora. Zajímavou službou se bezesporu jeví dálková pomoc z internetové centrály Vodafonu při výpadku internetu, kdy je firmě okamžitě sděleno, jak se bude postupovat při nápravě situace a jak to bude dlouho trvat, než budou internetové služby opět plně k dispozici. Jinými slovy dochází k permanentnímu sledování kvality poskytovaných služeb ze strany operátora. Pokud by firma v rámci svého podnikání trvala na nutné stoprocentní jistotě bez kolize ve využívání internetu, existuje možnost náhradního připojení, ale na druhou stranu je jisté, že stoprocentní jistota neexistuje v ničem a nikdy.

 

Ve větších firmách také bývá obvyklé a vhodné propojení kanceláří na patrech či budovách, což vyžaduje objem dodatečné techniky, kabelů a datových zařízení při využívání internetu, intranetu a podobně. Vhodnými pomůckami k tomuto tzv. síťovému propojení, které by měl firmě konzultant zajistit opět na „míru“, jsou základní modemy, switche (propojení počítačů třeba na patře) a routery (směrovače, které oddělují firemní sítě od operátora), neboť to již je práce pro opravdové odborníky. V tomto případě je nutná spolupráce konzultanta se zaměstnanci pro co nejvhodnější a technicky dostupné řešení, které bude umožňovat kvalitní technicky vybavené pracovní prostředí pro práci ve firmě.

 

Na závěr nutno dodat, že zmiňovaný operátor Vodafone má vskutku detailně strukturované stránky s podrobným popisem technických pojmů a především pro podnikatele nabízí okamžité nasměrování na požadovanou webovou sekci s technickou podporou pomocí zřetelného odkazu „Centrum péče“. Technické zázemí, a internetové zvláště, je vysoce žádané v dnešní době v každém podnikání a často na něm také závisí podnikatelské výsledky malé či velké firmy. Proto se určitě vyplatí nepodceňovat počáteční instalaci nebo jakékoli změny v této oblasti, ale zajistit si technickou podporu u vybraného operátora během vyjednávání o koupi internetové služby. Technika je často nevyzpytatelná věc a peněžní a časové náklady spojené s její častou poruchovostí by mohly podnikateli naprosto zbytečně ztěžovat život. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!