Právě se nacházíte: Domovská stránka Úřady Úskalí datové schránky – začátky
Získejte radu od našich odborníků zdarma!
<
Petra Vitinová
Petra Vitinová
založení společnosti
Petra Vitinová
založení společnosti
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Aleš Krabs
Aleš Krabs
tvorba webu
Aleš Krabs
tvorba webu
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Robert Knotek
Robert Knotek
internetový marketing
Robert Knotek
internetový marketing
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

>

Úskalí datové schránky – začátky

16. 10. 11:16

Přestože existuje spousta výhod datové schránky, které tu již byly v několika článcích zmiňovány, je třeba si dát pozor i na některá úskalí. V tomto článku se tedy zaměříme na takové, která nás mohou nepříjemně překvapit hned v začátcích, a to, jak při zakládání datové schránky, tak po její aktivaci.

První kámen úrazů spočívá hned v zakládání datové schránky, které obecně probíhá na přepážce pošty či městském úřadě poměrně jednoduše a nestrávíme s ním více jak pět a až deset minut. Stát se nám ale může, že natrefíme zrovna na pracovníka, který ještě nemá se zakládáním datové schránky žádné zkušenosti a v horším případě se může jednat o vůbec první zakládanou schránku na daném pracovišti.

V daném případě je důležité hlídat si především to, aby se nás pracovnice zeptala na naše IČO, protože, i když na začátku sdělíme svůj požadavek, že si přejeme datovou schránku pro fyzické osoby – živnostníky, v průběhu zakládání se na tuto položku, díky elektronickým formulářům občas zapomene, a aniž bychom to tušili, staneme se vlastníky sice též datové schránky, ale v tomto případě pro běžnou fyzickou osobu nepodnikatele.

Úskalím záměny je především to, že nám do schránky nebudou chodit dopisy od úřadů v souvislosti s naší podnikatelskou činností, a dokonce ji příslušné úřady ani neuvidí ve svém systému, takže hlavní účel schránky tak zůstane nenaplněn. V praxi se bohužel stává i to, že někdo na to, že si založil schránku jiného typu, přijde, až když začne řešit s úřady, proč mu dopisy stále chodí do schránky, když již má datovou.

Další rizika na nás potom číhají při vyzvednutí kódů pro zaktivování schránky. Tyto kódy je možné zobrazit pouze jednou, takže pokud dojde v průběhu jejich vyzvedávání či zadávání k výpadku systému, nebo necháme aktivaci na později a zapomeneme si dané údaje zapsat, dostaneme se do zbytečných potíží.

Líbí se Vám článek?
Výhody pro Vás
1
Možnost pokládat dotazy odborníkům a jejich odpovědi přímo Vám zdarma!
2
Veřejný profil Vás nebo Vaší firmy na podnikátorovi zdarma!
3
Velké množství slev na služby Podnikátora!
4
Užitečné informace e-mailem z témat, které si sami nadefinujete!
Registrovat se cca 30 vteřin
Ke stažení

Zpracovávám...