Právě se nacházíte: Domovská stránka Úřady Strategické operace ČR při vstupu do EU
Získejte radu od našich odborníků zdarma!
<
Petra Vitinová
Petra Vitinová
založení společnosti
Petra Vitinová
založení společnosti
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Aleš Krabs
Aleš Krabs
tvorba webu
Aleš Krabs
tvorba webu
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Robert Knotek
Robert Knotek
internetový marketing
Robert Knotek
internetový marketing
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

>

Strategické operace ČR při vstupu do EU

30. 09. 15:46

Žádost o vstup do Evropské unie podala Česká republika již 17. ledna 1996, do EU jsme však vstoupili až o sedm let později, 16. dubna 2003 podpisem smlouvy v Athénách.

Tento zásadní krok vedl k tomu, že firmy začaly brát v úvahu, to že jejich strategie by měly být zpracovány v souladu s evropskými směrnicemi. Než vás tento text zavede k jednotlivým strategickým operacím je důležité formulovat celkovou koncepci těchto strategií. Klíčové je uvědomění si nepopiratelného faktu, kterým je, že vstoupení ČR do EU s sebou vedlo nejen závazek pro stát, ale také pro firmy, které se měly začít chovat jako firmy v nejvyspělejších státech světa. Pokud se tak nestalo, nedosáhly dost vysoké konkurenceschopnosti a firmy byly prakticky odsouzeny k zániku.

Přistoupíme-li k jednotlivým strategiím, které by firmy měly s ohledem na to že ČR je v EU dodržovat, lze je pojmenovat následovně: Stát se solidní firmou, vytvářet produkty s optimální vnímanou hodnotou, dokonale zvládnout finanční procesy, používat nejmodernější metody řízení, zvýšit výkonnost firmy.

Stát se solidní firmou v překladu znamená vytvářet nabídku a uspokojovat poptávku. Firma, která chce uspět na celosvětovém trhu musí především dosáhnout celosvětové konkurenceschopnosti. I proto by se prvořadým úkolem všech firem měla být výchova pracovníků k firemní kultuře, k dodržování předpisů a k dodržování firemní etiky. Důležité je též bezchybné zvládnutí vztahu s obchodními partnery.

Vytváření produktů s optimální vnímanou hodnotou je důležité pro vytváření individuálních požadavků individuálního zákazníka, který je též konečným spotřebitelem. V současné době firmy věnují velké množství času uvedení produktu na trh, mnohem důležitější než rychlost uvedení na trh je však kvalita výrobku. Zákazník si na kvalitu rád počká, o to větší pak má pro zákazníka hodnotu. Pro tento účel je sestavována mapa vnímané hodnoty.

Na zvládnutí finančních procesů firma de facto stojí a padá. Každá firma je vlastně „továrnou na peníze“ a jejím hlavním cílem je zvýšit její tržní cenu. Prvním krokem k dosažení tohoto výsledku je zbavení se všeho zbytečného a větší využití aktiv.

Používáním nejmodernějších metod se rozumí například speed management, což je vlastně zrychlení všech procesů a zkrácení doby jejich trvání. J. Welch k tomu říká:
„ Rychlost je základním předpokladem konkurenceschopnosti.“ Rychlost také znamená zvážení potřebnosti všech procesů ve společnosti.

Zvýšení výkonnosti firmy závis především na využité lidského potenciálu, nebo spíše jeho IQ. Důležité je zvýšení kvalifikace a tím i motivace zaměstnanců, zdokonalení systému personální práce atd. Prakticky by české firmy měly od strategie založené na získání majetku přejít ke strategii využívání a aplikování myšlenek.

Líbí se Vám článek?
Výhody pro Vás
1
Možnost pokládat dotazy odborníkům a jejich odpovědi přímo Vám zdarma!
2
Veřejný profil Vás nebo Vaší firmy na podnikátorovi zdarma!
3
Velké množství slev na služby Podnikátora!
4
Užitečné informace e-mailem z témat, které si sami nadefinujete!
Registrovat se cca 30 vteřin
Ke stažení

Zpracovávám...