Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Rabat

Pokračujeme dalším z italských termínů  - rabatto. Rabat vyjadřuje srážku. Slevu z prodejní ceny.

Rabatu využívají hlavně velkoobchodníci při jednáních s dealery. Slevy mohou využít obě strany. Dealer si na začátku obchodu stanoví cenu. Například: „Nakupuji za poloviční ceny, než jsou prodejní.“

To samé má v kompetenci i velkoobchodník. Nabídne dealerovi, že to, co může prodat za plnou cenu, mu nabídne jen za polovinu.

Další významy rabatu

1.    Rozdíl mezi maloobchodní a velkoobchodní cenou

2.    Množstevní cena

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

3.    Příležitostná sleva

4.    Reklamní cena

5.    Věrnostní cena

6.    Sleva na kazové zboží

Pro obchodníky je rabat prostředek dobrého obchodování, jedná se o marketingový tah.

ČR se jedná o velmi dobrý strategický tah, protože náš národ slevy miluje. Po vyhlášení jedné extrémní slevy se strhne lavinový efekt. Od nakupujících se pozitivní ohlasy na cenu v daném obchodě dostanou k velkému množství lidí. Toto číslo není však konečné, připočtěme k tomu potencionální zákazníky, kteří prošli kolem výlohy nebo si přečetli propagační leták.  Dostaneme velké číslo. Obchod se tím samozřejmě stane známějším.

Kritici často namítají, že slevy činí trh nepřehledným a komplikují porovnání cen. V oblibě slevy nemají malé firmy, protože si je nemohou dovolit. Hrozí zde dokonce vyřazení menší firmy z trhu firmou větší. Rabat podle kritiků představuje jeden z nástrojů, který tohle podporuje.

Ale jednu věc kritikové popřít nemohou. Rabat představuje jeden z nejefektivnějších tahů pro přilákání zákazníků.

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!