Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Zjednodušený daňový doklad

je daňový doklad pro platbu v hotovosti do 10 tisíc Kč. Obsahuje:

  • obchodní firmu (nebo jméno a příjmení) a sídlo (či místo podnikání) plátce, který uskutečňuje zdanitelné plnění (prodává)
  • DIČ plátce, který uskutečňuje zdanitelné plnění
  • evidenční číslo daňového dokladu
  • rozsah a předmět plnění (název zboží, služby, údaj o množství zboží, rozsahu služby)
  • datum vystavení dokladu
  • datum uskutečnění plnění nebo datum přijetí úplaty, a to ten den, který nastane dříve (pokud se liší od data vystavení daňového dokladu)
  • výše ceny celkem včetně DPH
  • údaj o základní nebo snížené sazbě DPH, případně údaj, že jde o zdanitelné plnění osvobozené od DPH (viz § 46-47 zákona o DPH)

Za správnost a úplnost zjednodušeného daňového dokladu a výpočet DPH odpovídá kupující (i kdyby DPH na dokladu uvedl prodávající). Od roku 2012 je možné prokázat chybějící náležitosti daňového dokladu včetně DIČ i jiným způsobem.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

 

Běžný daňový doklad

musí mít navíc oproti zjednodušenému daňovému dokladu

  • obchodní firmu nebo jméno a příjmení, sídlo nebo místo podnikání osoby, pro kterou se uskutečňuje plnění (která platí). Pokud je to plátce, tak také jeho DIČ
  • vyčíslený základ DPH
  • základní nebo sníženou sazbu DPH (nebo sdělení, že plnění je osvobozené od DPH, a odkaz na příslušné ustanovení zákona o DPH)
  • výši DPH zaokrouhlenou na koruny nebo na haléře
  • jednotkovou cenu bez DPH
  • případnou slevu, pokud není obsažena v jednotkové ceně

Za správnost a úplnost běžného daňového dokladu a výpočet DPH odpovídá ten, kdo jej vydává. Od roku 2012 je možné prokázat chybějící náležitosti daňového dokladu včetně DIČ i jiným způsobem.

 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!