Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Výroční zpráva a audit

Povinnost předkládat výroční zprávu je dána především zákonem o účetnictví, a to těmto subjektům: 

  • Akciovým společnostem zřízeným podle obchodního zákoníku. Primárně jde ve výroční zprávě o soubor informací, se kterými se mají právo se seznamovat akcionáři a představenstvo akciové společnosti.
  • Subjekty ve státní správě (obce, kraje, příspěvkové organizace ministerstev, které hospodaří z prostředky od svého zřizovatele) – podle zákona o svobodném přístupu k informacím.
  • Obecně prospěšné společnosti zřízené podle zákona o obecně prospěšných společnostech.
  • Nadace a nadační fondy, podle zákona o nadacích a nadačních fondech.

 

Výroční zprávu musejí předkládat všechny ekonomické subjekty, jejichž účetnictví ověřuje auditor. Výrok auditora, který se vyjadřuje ke správnosti vedení účetnictví a informacím zveřejněným ve výroční zprávě, je povinnou součástí výroční zprávy.

Povinnost ověření účetní závěrky auditorem je upravena zákonem o účetnictví, zásadně se netýká osob samostatně výdělečně činných, které vedou daňovou evidenci.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

 

Kritéria pro povinnost auditu a zveřejnění výroční zprávy: 

  • aktiva celkem (položka v rozvaze) přesahují než 40 mil. Kč,
  • roční úhrn čistého ročního obratu je vyšší než 80 mil. Kč,
  • průměrný přepočtený stav zaměstnanců je vyšší než 50. 

Povinnost zveřejnit účetní závěrku prostřednictvím sbírky listin v obchodním rejstříku.mají všechny subjekty zapsané v obchodním rejstříku, nejen ty subjekty, které mají povinnost výroční zprávu a účetní závěrku ověřit auditorem. Za nesplnění této povinnosti hrozí firmě pokuta od finančního úřadu až do výše 3 % hodnoty aktiv společnosti a další sankcí, která může být uložena za nezveřejnění povinných údajů, je pořádková pokuta od rejstříkového soudu. 

Výroční zprávu však často zveřejňují i společnosti, které tuto povinnost nemají a to spíše z marketingových důvodů, pro dobrou image a důvěryhodnost před svými zákazníky a obchodními partnery. Kromě povinných informací lze ve výroční zprávě publikovat také informace o společensky prospěšné činnosti, sponzoringu a podobně, což podpoří pozitivní image firmy mezi lidmi. Má-li být výroční zpráva použita i pro podporu image společnosti, je vhodné jí věnovat dostatek času, aby byla přehledná, graficky kvalitně zpracovaná –včetně fotografií a grafů, bez překlepů a věcných chyb. Výroční zprávy jsou nejčastěji zveřejněny na internetových stránkách společnosti.

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!