Právě se nacházíte: Domovská stránka Provoz firmy Tvorba webu a int. marketing Internetový marketing E-mailing

Podnikejsnadno.cz

E-mailing

10. 07. 11:37

Jedná se o jednu z metod jak nalákat potencionální zákazníky. A to nejjednodušší formou – prostřednictvím e-mailu. Za pár vteřin jsou odběratelé informování o nových produktech, akcích a podobně. Novinky naleznou ve svých e-mailových schránkách.

Firmy nevyužívají e-mailing jen ke sdělení novinek. Jedna z hlavních priorit je zviditelnění jména podniku, nalákání nových lidí a z toho plynoucí zakázky.

 

Tento typ marketingu je nejvíce využívaný v e-shopech. Při objednání musíte vždy zadat e-mailovou adresu a na tu Vám pak chodí (i bez vyžádání) informační zprávy.

Výhody pro firmy:

1. Rychlý a snadný způsob informování

 

2. Možnost změřit účinnost kampaně

 

3. Jednoduchý „nábor“ lidí

 

E-mail marketing se v marketingových technikách drží na druhém místě, hned po search marketingu tzv. SEO. Velice oblíbený je v USA. Firmy za něj v roce 2012 utratili v přepočtu 1,5 miliardy korun. Dle výzkumů tohle číslo není zdaleka konečné. V roce 2016 se má rozpočet pro e-mailing v USA vyšplhat až na 2,5 miliardy korun.

Co stojí za úspěchem e-mail marketingu v USA?

V první řadě, firmy nevyužívají „nechtěných“ zpráv. Proti vědomí Vám nezneužijí schránku. Informační zprávy zasílají jen se souhlasem příjemce.

 

1. Posílají e-maily svým zaměstnancům, kteří s tím souhlasí.

 

2. Najmou si pracovníky, kteří se ptají v pobočkách firmy zákazníků, zda souhlasí se zasíláním e-mailových zpráv. V případě zájmu se zákazník podepíše a dostává vyžádané e-maily.

 

V Evropské unii zasílání nevyžádaných zpráv porušuje zákon. V roce 2002 vyšla směrnice o soukromí a elektronické komunikaci. Směrnice byla zapsána do právních předpisů členských států.

 

Při pohledu do schránek to tak ale mnohdy nevypadá. Podnikatelé si založí falešnou adresu a rozesílají nevyžádané zprávy. Dokonce existuje i seznam s e-mailovými adresami, které jsou vyhledávány na internetu. Tyto seznamy se pak prodávají a jsou zneužity. Jediným způsobem, jak zneužití schránky zabránit, je neudávat adresu. Ale to je bohužel v dnešním kybernetickém světě nemožné. Pokud je to možné, vyhněte se psaní znaku zavináče. Napište ho slovně a program vyhledávající adresy ho nenajde.

 

Nevyžádané e-maily jsou trendem, ale opravdu uchvátí potencionální zákazníky spam? Spíše se takové firmě budou vyhýbat. Ano, značku si sice zapamatují, ale ve špatném spojení.

 

Slušný e-mail marketing se označuje jako opt-in email nebo tzv. svolený marketing. Rozhodně zapůsobí více jako spamy. 

Líbí se Vám článek?
Výhody pro Vás
1
Možnost pokládat dotazy odborníkům a jejich odpovědi přímo Vám zdarma!
2
Veřejný profil Vás nebo Vaší firmy na podnikátorovi zdarma!
3
Velké množství slev na služby Podnikátora!
4
Užitečné informace e-mailem z témat, které si sami nadefinujete!
Registrovat se cca 30 vteřin
Služby Podnikátora
Ke stažení

Zpracovávám...