Jedná se o jednu z metod jak nalákat potencionální zákazníky. A to nejjednodušší formou – prostřednictvím e-mailu. Za pár vteřin jsou odběratelé informování o nových produktech, akcích a podobně. Novinky naleznou ve svých e-mailových schránkách.
Firmy nevyužívají e-mailing jen ke sdělení novinek. Jedna z hlavních priorit je zviditelnění jména podniku, nalákání nových lidí a z toho plynoucí zakázky.
Tento typ marketingu je nejvíce využívaný v e-shopech. Při objednání musíte vždy zadat e-mailovou adresu a na tu Vám pak chodí (i bez vyžádání) informační zprávy.
1. Rychlý a snadný způsob informování
2. Možnost změřit účinnost kampaně
3. Jednoduchý „nábor“ lidí
E-mail marketing se v marketingových technikách drží na druhém místě, hned po search marketingu tzv. SEO. Velice oblíbený je v USA. Firmy za něj v roce 2012 utratili v přepočtu 1,5 miliardy korun. Dle výzkumů tohle číslo není zdaleka konečné. V roce 2016 se má rozpočet pro e-mailing v USA vyšplhat až na 2,5 miliardy korun.
V první řadě, firmy nevyužívají „nechtěných“ zpráv. Proti vědomí Vám nezneužijí schránku. Informační zprávy zasílají jen se souhlasem příjemce.
1. Posílají e-maily svým zaměstnancům, kteří s tím souhlasí.
2. Najmou si pracovníky, kteří se ptají v pobočkách firmy zákazníků, zda souhlasí se zasíláním e-mailových zpráv. V případě zájmu se zákazník podepíše a dostává vyžádané e-maily.
V Evropské unii zasílání nevyžádaných zpráv porušuje zákon. V roce 2002 vyšla směrnice o soukromí a elektronické komunikaci. Směrnice byla zapsána do právních předpisů členských států.
Při pohledu do schránek to tak ale mnohdy nevypadá. Podnikatelé si založí falešnou adresu a rozesílají nevyžádané zprávy. Dokonce existuje i seznam s e-mailovými adresami, které jsou vyhledávány na internetu. Tyto seznamy se pak prodávají a jsou zneužity. Jediným způsobem, jak zneužití schránky zabránit, je neudávat adresu. Ale to je bohužel v dnešním kybernetickém světě nemožné. Pokud je to možné, vyhněte se psaní znaku zavináče. Napište ho slovně a program vyhledávající adresy ho nenajde.
Nevyžádané e-maily jsou trendem, ale opravdu uchvátí potencionální zákazníky spam? Spíše se takové firmě budou vyhýbat. Ano, značku si sice zapamatují, ale ve špatném spojení.
Slušný e-mail marketing se označuje jako opt-in email nebo tzv. svolený marketing. Rozhodně zapůsobí více jako spamy.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy