Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Sociální nakupování

Sociální nakupování je jeden z typů e-komerce, který využívá sdílení zkušeností nakupujících prostřednictvím sociálních internetových sítí. Cílem je propojit značky s jejich fanoušky a dát inspiraci k nakupování. Vychází z předpokladu, že nejlepší reklamou je osobní doporučení.

Internetové obchody proto na své stránky umísťují odkazy např. na Facebook, aby se uživatelé mohli na zboží zeptat svých přátel. Obchody také vytvářejí sociální sítě přímo ve svých e-shopech, buď formou jednoduchých diskusních fór, nebo vytvořením firemní stránky na sociálních sítích, případně pomocí svého vlastního sociálního softwaru.

Sociální nakupování je založeno na šíření zpráv mezi fanoušky značek a jejich přáteli. Fanoušci značek se sdružují a tím získávají přístup k zajímavým nabídkám, akcím a novinkám. Sociální sítě nebo portály orientované na nakupování fungují na principu provizí, které jim vyplácejí jednotlivé obchody za prodané zboží.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Každý uživatel si vybere značky a produkty firem, které ho zajímají a od nich pak přijímá nákupní typy či informace o slevách. Značky cílí přímo na své fanoušky, čímž odpadá spamové obtěžování všech uživatelů. Využívá se tedy princip vyžádaného marketingu.

Platforma funguje na základě dohody se zákazníkem, který určuje, o jaká sdělení má zájem a jakou formou chce být informován. Zároveň může tipy a komentáře sdílet s komunitou přátel v sociálních sítích. Prohlubuje se tak vzájemný vztah značek a fanoušků.

Trend sociálního nakupování se soustředí na nejdůležitější cílovou skupinu (příznivce značky) a usnadňuje zpětnou vazbu. Díky internetové komunikaci mohou obchody lépe identifikovat potřeby zákazníků a efektivněji řídit podporu prodeje.

lide s pocitacemKomunikační kanály zároveň fungují jako nákupní rádci - sbírají nejvýhodnější nabídky z internetu a přidávají rady od profesionálů z jednotlivých oborů. Lidé zároveň mohou o zboží diskutovat mezi sebou a vyměňovat si zkušenosti. Kombinují se tak výhody sociální sítě, vyhledávače nejlepších cen a prodejního portálu. Podnikatelský záměr je postaven na obrovském potenciálu internetových obchodů a zároveň se snaží omezit ROPO efekt.

I když je internet globální médium, návštěvníci e-shopů zůstávají až překvapivě lokální. U stále podstatného procenta spotřebitelů převládá nedůvěra v bezpečnost nakupování přes internet. Lidé například nechtějí sdělovat číslo kreditní karty.

Sociální sítě sice vytvořily novodobá tržiště, ale zároveň naráží na fakt, že pro některé lidi zůstává nakupování soukromou věcí, navíc ve své podstatě individuální. Lidé toužící po originalitě nechtějí kamarádům doporučovat totožné věci. Sociální nakupování v podobě vyšší míry angažovanosti uživatelů je prioritou značek, které hledají nové cesty k zákazníkovi. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!