Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Jak se měří základní úspěšnost internetové reklamy?

Rozhodli jste se investovat do internetové reklamy? Tato forma inzerce má jedno velkou výhodu. Oproti inzerci v tištěných médiích, nebo médiích multimediálních, je poměrně snadno kvantifikovatelná a lépe napomůže rozhodnutí, zda se taková reklama vyplatí. Jaké jsou tedy zásadní metody, jak internetovou reklamu měřit?

Proklik – základní veličina

Internetová reklama je nejčastěji ve formě bannerů, tedy reklamních proužků, které jsou umístěny na internetové stránce. Pokud takový banner někam umístíte, vaším cílem je, aby ten, kdo tento banner uvidí, na něj kliknul a dále si objednal vaše zboží a služby. Od tohoto cíle se pak odvíjí měření úspěšnosti internetové reklamy. Prvotní akcí, kterou by měli návštěvníci provést, je tedy kliknutí na tento banner. Díky oficiálním autoritám, které díky technologiím dokáží měřit návštěvnost vašich stránek, je k dispozici jak údaj, kolik lidí stránku navštívilo, tak údaj o tom, kolik lidí zde kliklo na tento banner a přeneslo se na stránky zadavatele reklamy. Tato veličina se nazývá proklik a nutno přiznat, že v mnoha případech se od ní ustupuje, neboť nemusí být pro konečnou akci – tedy objednání zboží nebo služby vůbec důležitá.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Konverzní poměr je důležitý hlavně pro e-shopy

Další důležitou veličinou je tzv. konverze. Tato veličina měří poměr těch, kteří kliknou na reklamní banner a těch, kteří následně dokončí objednávku. Pokud například klikne na váš banner sto návštěvníků a třeba deset z nich si u vás zboží nebo služby objednají, pak je míra konverze 10%. Nejlépe je takto měřitelný úspěch u stránek s eshopy.

 

Měření reklamy je živý a dynamický obor

Nutno podotknout, že měření internetové reklamy je oblast mimořádně živá, kde jsou neustále nabízeny nové metody, jak toto měření zpřesnit a probíhá celá řada výzkumů, které zkoumají korelaci mezi určitými akcemi návštěvníků internetu a tím, jak zadavateli stoupají tržby. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!