Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Druhy internetové reklamy, využití

Cílem internetové reklamy je ovlivnit rozhodování zákazníků při nákupu zboží a služeb. Hlavním plusových faktorem internetové reklamy je její interaktivnost, velice rychle se dá měnit a je (na rozdíl od tištěné reklamy) levnější a působivější. Ovšem vše závisí na prezentovaném výrobku, službě či zboží. V některých případech se hodí pro prezentaci zboží spíše klasická tisková (printová) reklama, v jiném ta internetová, popř. rozhlasová reklama. 

Do internetové reklamy patří dle základních druhů:

1.Emailová reklama (newslettery, reklamní patičky)  2.Grafická reklama (bannery, jiné reklamní proužky, pop-up okna) 3.Textová reklama (bez klíčových slov a kontextová, která obsahuje klíčová slova a je vázána na kontext obsahu) 4.Video reklama  5.Další formy reklamy: Virální marketing, sociální sítě, nepřímá reklama, microsites, sponzorování obsahu, partnerské programy  

1. Emailová reklama

Dnes bychom mohli z pravidla říci, že všichni uživatelé internetu mají email, skrz který komunikují za soukromým či pracovním účelem. Později firmy začaly email využívat jako prostředek pro svou reklamu.  Musíme vždy odlišovat, co je považováno za reklamu, a co je označováno jako SPAM. 
  • APM (Authorized Permission Mail) - Jinými slovy se jedná o elektronickou poštu, s jejímž zasíláním přijímatel souhlasil. Mezi tato sdělení se řadí newsletter, internetový časopis E-zine, placené či neplacené e-mailové kurzy, mailing list – adresné konference. 
  • SPAM – Rozesílání této „reklamy“ je pro uživatele nechtěné a ilegální. SPAM není řazen mezi reklamu, i když je jeho prostřednictvím rozesílána. Jedná se tedy pouze o reklamu nevyžádaného charakteru. Často nabízí pochybné či podvodné nabídky.  
  Výhody využití emailové reklamy
  • Téměř všichni uživatelé využívající služeb internetu mají email
  • Příhodné, pokud se zákazník musí registrovat do e-shopu, automaticky mu je zasílána internetová reklama
  • Tento způsob je rychlý, levný, nenáročný na rozesílání 
  • Cena není závislá na počtu adresátů
  • Snadná manipulace a automatizace zasílání zpráv
  • Snazší měření úspěšnosti této emailové reklamy než u papírové
  • Archivace je jednodušší
  • Interaktivní obsah – odkazy na zboží, které jsou umístěné v emailu
Nevýhody využití emailové reklamy
  • Někdy mohou být náklady na získání emailových adres vysoké
  • Při nevhodném rozesílání budou zaslány informace nejen cílové skupině, ale i dalším klientům, kteří o sdělení nestojí - ti mohou považovat nabídky za obtěžující
Kdy tuto reklamu použít a proč
  • Velice vhodné pro e-shopy, prodej služeb přes internet, slevové portály
  • Při provozování e-shopu mohou být zasílány informační newslettery
  • Rozesílání firemních newsletterů  
  • Při pořádání konference je vhodné zasílat klientům nabídky doplňkových produktů
  • Zejména vhodná pro udržení stávajících zákazníků
  • Vždy z rozeslaných emailů vzejde nějaké procento nových zákazníků

2. Grafická reklama 

Do této skupiny reklamy patří bannery (reklamní proužky, out of the box reklama a pop-up okna), interaktivní grafické panely a reklamní tlačítka. Bannery dělíme na statické, animované a interaktivní.
  • Statické bannery – fixní obrázky, na kterých je zobrazeno reklamní sdělení. Tento typ bannerů je nejjednodušší a nejsnazší na výrobu. Ovšem dnes se již moc nevyužívají, jelikož jsou příliš jednoduché a obyčejné. 
  • Animované bannery – obrázky, které se střídají v intervalech. Upoutají větší pozornost. 
  • Interaktivní bannery – obsahují navíc kolonku pro vyplnění emailu se žádostí o newsletter. Může odkazovat na více adres. 

Ovšem stále častěji je rizikem využití této reklamy bannerová slepota, kdy zákazník a uživatel internetu přehlíží bannery, a i celkovou reklamní plochu. Uživatel musí mít možnost vždy reklamu vypnout!

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Výhody využití grafické reklamy
  • Barevné a interaktivní
  • Levnější než tisková reklama
Nevýhody využití grafické reklamy 
  • Bannerová slepota – lidé na ni prakticky nereagují
  • Uživatelé webu ji nemají rádi
  • Při neobvyklé velikosti špatné zobrazování v různých prohlížečích
Kdy tuto reklamu využít
  • Využívejte ji hlavně zřídka, decentně a na vhodných místech
  • Nepoužívejte vyskakovací okna, pouze bannery
  • Využívejte pouze seriózní reklamu, vkusnou, decentní

3. Textová reklama 

Obecně můžeme říci, že uživatelé webových stránek nemají rádi grafickou reklamu, jelikož jí je příliš a vyrušuje je od čtení stránek samotných. Textová reklama funguje na webových stránkách poměrně dobře a uživatelé proti ní žádnou averzi nemají, protože je nerozptyluje. Textovou reklamu umožňuje využívat program Google AdWords, Seznam Sklik, či eTarget.   Můžeme ji rozdělit na:
  • Reklamu ve vyhledávači (AdWords -  reklamy přímo na webu Google) 
  • Reklamu na stránkách podle obsahu (AdSence - reklamy zobrazované na Googlu jsou zobrazovány na jiných stránkách) 
Výhody využití textové reklamy
  • Není velkých rozměrů, snadněji se zobrazuje
  • Snadné zacílení skupiny – na základě kontextové reklamy zacílí dle zájmů uživatelů vhodnou cílovou skupinu
  • Na základě hledaných klíčových slov se uživateli zobrazí příslušné reklamy – efektivní zacílení
  • Nabízí široké možnosti využití
Nevýhody využití textové reklamy 
  • Nutné si dávat pozor na zadávání klíčových slov
Kdy tuto reklamu využít
  • Reklama produktů, výrobků, služeb, dovolených, servisů aut, atd. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!