Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Reklama na sociálních médiích

Sociální média jsou média, která jsou spoluvytvářena a sdílena různými uživateli. Velmi často poskytují názor na produkt či službu, který je ve většině případů pravdivý, a tak jsou sociální média s ohledem na reklamu vhodnější než média tradiční. 

Základním úkolem sociálních médií je komunikace se zákazníky, která může působit jako reklama, nicméně primárně jí není. Základem marketingu na sociálních médiích je komunita a komunikace s ní. Pomocí komunity se má na těchto médiích budovat povědomí a dobré jméno firmy, popř. formovat produkty tak, aby vyhovovaly potenciálním i stálým zákazníkům.

Pro sociální média je charakteristická přítomnost jakéhokoli hodnocení, vyjádření názorů, psaní komentářů, komentování již vložených komentářů aj. Pokud se objevují diskuze, je třeba je moderovat, ovšem neznamená to „špatné mazat, dobré nechat“.

 

Jak se sociálně nakupuje

Když si půjdete do kamenného obchodu pro pračku, budou vám poskytnuty veškeré potřebné informace, tedy v případě, že vás obslouží někdo, kdo se vyzná v oboru. U e-shopů se lze ve velkém množství případů také rychle informovat, ale vyžaduje to osobu neustále hlídající přijímací zařízení a orientující se v oboru. E-shopy se ale vyznačují úsporou na lidských pracovních silách, proto obvykle takovou pomoc nedostaneme. Potom je dobré obrátit se k některému ze sociálních médií – facebooku, blogům a jim podobným, kde lze informace získat od někoho, kdo má třeba daný produkt již vyzkoušený.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Má to ale mouchy

Sociální média nemohou (opravdu nemohou, jak si často některé společnosti myslí) nahrazovat celou marketingovou strategii, nemohou zaručit prodej nebo vliv, nemohou nahradit public relations atd.

 

Dělení sociálních médií

Nejčastěji třídíme sociální média podle taktiky a podle zaměření. Všechna rozdělení ale mohou být zavádějící, překrývat se apod.

Sociální média podle zaměření: sociální sítě, business sítě, sociální záložkovací systémy, stránky, na nichž se hlasuje o kvalitě obsahu, zprávy.

Sociální média podle taktiky: sociální sítě, blogy, diskuzní fóra, virtuální světy aj.

 

Jak oslovit uživatele sociálních médií

Účast uživatelů internetu a sociálních médií roste každým dnem. Obecně platí, že jsou čtyři atributy úspěchu na sociálních médiích – sebekritika, nadhled, vášeň a emoce.

 

Jak zákazníky pozitivně ovlivnit

Jedním z nejúčinnějších způsobů zapůsobení na potenciálního zákazníka je přímá účast v sociálních médiích, vlastní blog, zákaznické hodnocení a reakce na produkt, diskuzní fóra aj. 

Sociální média jsou tedy obrovskou výhodou a bonusem k reklamě na internetu, nicméně není možné nahradit jimi vše.

 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!