Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Nejnavštěvovanější sociální sítě

Potřeba sdružovat se, komunikovat a společně se bavit je obecně lidská, a tak úměrně rozšíření internetu na počátku nového tisíciletí začaly nabývat na síle a významu také internetové sociální sítě. Pod pojmem sociální síť dnes rozumíme nejčastěji internetovou službu, která nabízí prostor pro sdílení informací s ostatními lidmi, kteří tuto službu využívají. 

Sociální sítě mají svůj význam i pro podnikatelskou sféru. Každý kontakt je šance. Obchodníci si na klíčových sociálních sítích zřizují profily, aby mohli navázat bližší kontakt se zákazníkem, jehož pak mohou adresně oslovit s konkrétní nabídkou. Výhodné pro ně je také sledovat na sociálních sítích nálady a trendy a na základě poptávky se snažit odhalit díru na trhu. Kromě toho lze přes sociální sítě úspěšně vyhledávat ty správné, kvalifikované a motivované zaměstnance nebo se spojit s novými obchodními partnery. 

Přestože se údaje o tom, jak jsou jednotlivé sociální sítě využívány, mění doslova s každou vteřinou a statistika je také do značné míry závislá na tvrzení provozovatelů sítí, lze říci, že aktuálně, na jaře roku 2012, je celosvětově nejnavštěvovanější sociální sítí Facebook. Podle údajů Facebooku z března roku 2012 překročil počet jeho aktivních uživatelů 900 milionů. 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Původně studentský projekt, který vznikl v roce 2004 jako síť pro komunikaci studentů Harvardské univerzity, využívají zejména lidé z anglicky mluvících zemí, ale nejen tam. Dominantní je také v západních zemích Jižní Ameriky, ve většině evropských zemí či na severu Afriky. Jsou však země, kde je v současnosti význam Facebooku podružný. Například v Rusku je aktuálně číslem jedna síť VKontakte, v Číně QZone či v Brazílii Orkut.  

Také Česká republika má lokální sociální sítě. K těm známějším patří například Spolužáci.cz, Lidé.cz nebo Líbímseti.cz. Přesto je v současnosti i v Česku jednoznačnou jedničkou Facebook, na začátku roku 2012 měl přes tři a půl milionu uživatelů a podle údajů provozovatele jejich počet dále rostl. 

Sociální sítě vznikají buď jako obecné, nebo jako síť pro zájemce o konkrétní témata. Zaměření bývají různá – seznamky, IT tématika, vzdělání, umělecký svět, filmy, hudba, stahování z internetu, mateřství, zdraví, vojenství a další a další. Z obecně definovaných a v současnosti významných světových sociálních sítí lze vedle Facebooku jmenovat například Myspace, v Česku poněkud opomíjený Twitter či v roce 2011 vzniknuvší Google+, mezi tematicky vyhraněnými sítěmi patří k nejznámějším LinkedIn, zaměřená na profesní profily a kontakty. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!