Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Co je to PPC?

PPC reklamy jsou jedním z nástrojů, jak přitáhnout více návštěvníků na naše webové stránky. Dnes patří mezi nejpodstatnější složky internetové reklamy a marketingu. 

PPC je zkratka z anglického Pay Per Click – česky platba za kliknutí. Jedná se o reklamní systémy, u kterých neplatíte za zobrazení reklamy, ale platíte až tehdy, pokud návštěvník internetu na zobrazenou reklamu klikne a tím přejde na vaše stránky.  

Mezi největší výhody PPC reklam tedy patří skutečnost, že platíte jen za návštěvníky, které reklama na vaše stránky skutečně přivede. Další velkou výhodou je plánovatelnost, snadná měřitelnost výsledků a možnost přesného cílení na zákazníka. 

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Jak to funguje

Poskytovatelů PPC reklamních systémů působí v ČR několik. Společnost Google provozuje reklamní systém AdWords, webový portál Seznam provozuje systém Sklik a nově lze inzerovat pomocí PPC reklamy i v prostředí Facebooku.  

Pro provozování PPC reklamy se musíte zaregistrovat v některém z existujících systémů. Zde si nadefinujete texty reklam a klíčová slova, na která se mají vaše reklamy zobrazovat, různé regionální a tématické preference či omezení, dále množství peněz, které jste za kliknutí na vaše reklamy ochotni zaplatit. Během několika hodin se začnou v příslušném vyhledávači a v jeho reklamní síti nastavené reklamy zobrazovat.  

Pokud návštěvník internetu zadá do příslušného vyhledávače hledaný výraz a podobný výraz je ve vašich klíčových slovech PPC kampaně, reklama se zobrazí v placené části zobrazených výsledků vyhledávače. Obvyklá pozice je nad vyhledanými standardními výsledky vyhledávání a vpravo vedle nich. Protože reklam, které je možné na zadaný výraz možné zobrazit, bývá většinou více než možných zobrazovacích pozic, probíhá zobrazování reklam v PPC sítích formou aukce. Sami si zvolíte, kolik peněz jste ochotni při případném kliku na vaše reklamy na konkrétní klíčové slovo zaplatit a vyhledávač vybere ty s nejlepší nabídkou.  

Dále hraje významnou roli v zobrazení reklam a v jejich pořadí na stránce jejich relevance k vyhledávanému výrazu, relevance klíčového slova k samotnému obsahu stránek, na kterou reklama odkazuje a další méně významné faktory. 

Prostředí PPC reklamy je tedy značně konkurenční prostředí. Čím více peněz za kliknutí na své reklamy nabídnete a čím relevantnější nastavení používáte, tím lepších výsledků dosáhnete.  

Spravovat PPC kampaně můžete sami nebo svěřit jejich vedení některé ze specializovaných agentur. Nevýhodou PPC kampaní je jejich omezení pouze na příslušnou síť provozovatele. Pokud chcete oslovit maximum návštěvníků internetu, je vhodné provozovat kampaň paralelně ve více PPC reklamních systémech.

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!