Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Co je to SEO?

SEO je zkratka anglického výrazu Search Engine Optimization a do češtiny je překládána jako optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Je moderním zaklínadlem většiny webmasterů, kteří jsou zodpovědní za správu a obsah webových stránek. K čemu však SEO slouží a jak funguje? Pojďme se podívat na pár základních informací. 

 

Prostředí internetu

Internet je dnes nesmírně přesycené médium. Množství webových stránek je takové, že bývá velice těžké najít mezi nimi tu, která nás doopravdy zajímá. Stejný problém řeší i provozovatelé stránek – jak být na internetu vidět? Jak nezaniknout v množství stránek s obdobnou tématikou, jako je ta naše? Jak zařídit, aby návštěvníci přišli zrovna na naše stránky?  

 

Jak pracují vyhledávače

Internetový vyhledávač (Google, Seznam, Bing, Yahoo a další) je program, který na základě našeho dotazu nabízí zpět relevantní informace. Zadáme-li do vyhledávacího pole Google výraz „cestovní kancelář Praha“, nabídne nám Google zpět cca 2,7 milionů výsledků. Každou tuto stránku má Google ohodnocenu podle vlastního systému hodnocení kvality stránek a podle tohoto hodnocení je sestupně seřadí od nejlepších po nejhorší. 

Na první stránce tedy uvidíte výrazy, které Google pokládá za nejkvalitnější a za nejvíce relevantní k vámi hledanému výrazu. Obrovské množství výsledků umí zpracovat velice rychle díky speciálním programům provozovatele vyhledávače (takzvaní pavouci či roboti), kteří neustále procházejí internet a registrují nové stránky – vyhledávač proto zná hodnocení stránek ještě před tím, než vám je na dotaz zobrazí. Ostatní vyhledávače fungují na stejném principu. 

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Jak se zalíbit vyhledávačům? Optimalizujte podle SEO zásad!

SEO je takový soubor optimalizací a úprav webových stránek, které je činí co nejatraktivnější pro internetové vyhledávače. Dobře optimalizované stránky podle SEO principů získávají od vyhledávačů vysoké hodnocení a ty je potom zobrazují na čelních pozicích při řazení výsledků ve vyhledávači.  

 

Metody SEO

Vyladit webové stránky tak, aby se zobrazovaly na čelních pozicích vyhledávačů, bývá závod na delší trať. Vyhledávače registrují změny provedené na webových stránkách s jistým zpožděním a některé SEO prvky je nutno delší dobu pečlivě zkoušet, např. klíčová slova (viz dále).

Zcela zásadní pro získání čelních pozic ve vyhledávačích jsou následující prvky: 

  1. Kvalitní a unikátní obsah s vhodným zastoupením klíčových slov
  • obsah stránek by měl originální, vyhledávače nemají rádi duplicitu textů různých webových stránek
  • klíčová slova jsou slova, u kterých chceme, aby se, po zadání těchto slov do vyhledávače, naše stránky zobrazily ve výsledcích. Měla by být zastoupena cca ze 3 – 5 %. U menšího zastoupení vyhledávač nerozpozná, že slova mají být klíčová a jejich přílišné zastoupení zase vnímá negativně jako snahu o násilné zvýraznění

 

  1. Stáří domény na které webové stránky běží a její forma

 

  1. Vhodná volba titulku stránky, nadpisů a popisů
  • titulek stránky (to, jak se pro vyhledávač stránka jmenuje) je jeden z nejdůležitějších prvků SEO
  • vyhledávače mají rády strukturované texty do odstavců s jasnou hierarchií nadpisů
  • vyhledávače nerozumí obrázkům, skriptům a netextovým prvkům na stránkách. Je vhodné jim ve zdrojovém kódu přiřadit alternativní textový popis

 

  1. bezchybný zdrojový kód podle norem HTML a XHTML
  • vyhledávače nemají rády chyby ve zdrojovém kódu stránek

 

  1. zpětné odkazy na vaše stránky
  • alfa omega SEO optimalizace. Čím více jiných stránek na vaše stránky odkazuje, tím více je vyhledávače vnímají jako autoritu a lépe je hodnotí. Pozor ale na použití takzvaných link farem (webové stránky sloužící jen k budování zpětných odkazů) – vyhledávače je znají, nemají je rádi a mohou za odkazy v nich vaše stránky naopak i penalizovat.

  

Závěrem

SEO tedy slouží k tomu, aby webové stránky byly na internetu našimi potenciálními návštěvníky a zákazníky vyhledatelné na čelních pozicích vyhledávačů. Je jednou z cest, jak získat více přístupů na naše stránky. Alternativou k SEO jsou různé PPC reklamní kampaně, bannerové reklamy apod.

 

 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!