Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Reklama na internetu

 

Pozitivní dopady vhodně zvolené reklamy jsou v dnešní době neoddiskutovatelné. Každý podnikatelský subjekt, každá organizace dnes využívá různé formy propagace. Jednou z nejlevnějších je internetová reklama. Existuje celá řada možností, jak svůj web, produkt či službu zviditelnit.

 

Zápis do katalogů

Jedna z nejjednodušších a nejméně nákladných forem propagace prostřednictvím internetu je zápis do katalogů. Zde se nabízí dvě možnosti – buďto můžeme zvolit bezplatný zápis, nebo do něj můžeme investovat, čímž jej zvýrazníme a zviditelníme mezi ostatními konkurenčními nabídkami. Je nutné si uvědomit, že placený zápis nemusí být nutně tou správnou volbou. Volit by jej měli především regionálně působící zadavatelé, kteří nabízí běžně dostupný produkt nebo službu. Placené zápisy do katalogů totiž nabízí možnost vybrat si rubriku, do které obsah inzerce spadá. Pokud je však nabídka úzce specifikovaná, je zbytečné snažit se ji vyprofilovat do konkrétní rubriky. V tomto případě je vhodnější zvolit neplacený zápis.

Aby byl zápis v katalogu co nejefektivnější, je důležité zaměřit se především na tři faktory. Kategorie, titulek a popis. Všechny tři prvky by měl spojovat jeden jmenovatel – konkrétnost. Je velice důležité být při tvorbě zápisu do katalogu co nejvíce konkrétní. Popisek by se měl navíc kromě konkrétního sdělení zaměřit především na jedinečnost a neotřelost, aby mezi konkurenční nabídkou vynikl.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Kontextová reklama

Další možností, jak se na internetu zviditelnit, je využití kontextové reklamy. Jak již z názvu vyplývá, je to reklama založená na kontextu stránky, na které se nachází. Tento způsob propagace nabízí např. Google Adwords a její zhotovení je velmi snadné. Zadavatel zvolí několik klíčových slov, která co nejpřesněji definují jeho nabídku. Jedná se o textovou reklamu, která je poté umístěna na webové stránky, jejichž obsah se shoduje s klíčovými slovy.

Na bázi textové reklamy působí i nekontextová reklama, která opět využívá klíčová slova v textu. Ty se však nyní nezobrazují dle shody s kontextem daných webových stránek. Tato klíčová slova se vyskytují v různých článcích a jsou zvýrazněna odlišnou barvou a podtrženým stylem. Reklama se zobrazí po kliknutí na takto označené slovo. Cenu u kontextové reklamy si zadavatel stanoví sám. Rozhodne, kolik je ochotný zaplatit za jedno kliknutí na reklamní text, čímž také určuje pozici jeho umístění.

 

Behaviorální reklama

Poměrně čerstvým způsobem propagace na internetu je behaviorální reklama, resp. behaviorální cílení. Tato metoda usiluje o konkrétní cílení reklamního sdělení dle návštěvníkova dosavadního chování na internetu. Základním pilířem behaviorálního targetingu jsou cookies, které se pomocí speciálního softwaru instalují uživateli do prohlížeče a zaznamenávají jeho jednotlivé kroky. Výsledkem je reklama, jež se zobrazuje jen uživatelům, kteří o její nabídku již v minulosti projevili zájem tím, že si prohlíželi webové stránky zaměřené na podobné produkty. Tento způsob oslovování potenciálních zákazníků je samozřejmě dražší než výše zmíněné, nabízí však také výrazně vyšší míru konverze.

 

Plošná reklama

Nejstarším způsobem internetové reklamy je reklama plošná. Zadavatel si pronajímá určitou plochu na webové stránce, na kterou umístí banner, ilayer, skyscraper apod. Cena se odvíjí především od míry návštěvnosti daného webu a může sahat až do milionových položek. Plošná reklama je vhodná především pro budování a upevňování povědomí o značce či firmě.

Internetová reklama může být velice účinnou zbraní na marketingovém poli, je však nezbytně nutné zvolit vhodný způsob prezentace. Stejně jako u běžné reklamy i zde je velice vhodná kombinace několika forem.

 

 

 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!