Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

PPC reklama nebo SEO?

Prezentace podnikatelské činnosti na webových stránkách by dnes měla být naprostou samozřejmostí. Internet je však vysoce konkurenční prostředí, ve kterém množství webových stránek neustále narůstá. V této záplavě je mnoho stránek pro potenciální návštěvníky prakticky neviditelných. A je velice těžké přitáhnout pozornost návštěvníků právě k těm vašim. 

Chcete-li na internetu aktivně působit, musí vás být lidé na internetu schopni nalézt. Cesty, jak toho docílit a jak zcela nezaniknout v tvrdé internetové konkurenci, jsou dvě - SEO (Search Engine Optimization) optimalizace a PPC (Pay Per Click) reklamy. 

 

SEO – optimalizace webových stránek pro vyhledávače

Jedná se o souhrn optimalizací a úprav webových stránek, které dělají tyto stránky atraktivní pro internetové vyhledávače (Google, Seznam, Bing, MSN a další). SEO je velice komplexním nástrojem s širokou paletou možností, pracuje však především s optimalizací webových stránek na určitá klíčová slova, na která se mají stránky ve vyhledávačích zobrazovat, dále s vhodnou strukturou zdrojového kódu, se získáváním zpětných odkazů na stránky a pod. Je především dlouhodobým procesem. 

Zadá-li návštěvník internetu do vyhledávání na internetu výraz „restaurace v Praze“, pravděpodobně mu vyhledávač vrátí několik tisíc výsledků. Jaká je pravděpodobnost, že na prvních pozicích ve vyhledávání bude právě vaše restaurace? Bez jakýchkoli znalostí SEO problematiky to jde jen těžko. SEO optimalizací však můžeme vyhledávače donutit, aby naše stránky považovaly za atraktivní a zobrazovaly je na čelních pozicích.  

 

PPC reklamy

Druhou alternativou je používání PPC reklamy. V rámci PPC kampaně platíte provozovateli internetového vyhledávače za to, že vaše stránky zobrazí na prvních místech vyhledávání, v takzvané placené zóně. Obrovskou výhodou tohoto systému je skutečnost, že internetový vyhledávač vaše stránky zobrazuje zdarma a zaplatíte jen tehdy, pokud návštěvník na vaší reklamu klikne a přejde tím na vaše stránky. Platíte jen za návštěvníky, kteří reálně vaše stránky navštíví. 

I v PPC reklamě vládne tvrdá konkurence. Zájem inzerovat má většinou více lidí, než kolik reklam může vyhledávač reálně zobrazit. Z tohoto důvodu fungují PPC systémy jako aukce – vy zvolíte, kolik peněz jste za vaši reklamu ochotni zaplatit a vyhledávač pak nabízí přednostně ty reklamy s nejvyšší nabídkou. Tím zviditelní přednostně ty inzerenty, kteří jsou ochotni zaplatit nejvíce. 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Vyhledávače samozřejmě nabízejí pouze relevantní výsledky. Bude-li zákazník hledat výraz „restaurace v Praze“, zobrazí se mu takové PPC reklamy, které mají s tímto vyhledávaným termínem něco společného. 

Nejznámější dva provozovatelé PPC kampaní na českém internetu jsou Google AdWords, Seznam Sklik a AdFox. 

 

Kterou cestu zvolit? SEO nebo PPC?

Obě cesty mohou přinést vytoužený efekt – příliv zákazníků na vaše stránky. Fungují ale na rozdílném principu a v různých podmínkách může být jedna účinnější než druhá. Pojďme se podívat na hlavní rozdíly. 

 

SEO optimalizace

Vyplatí se zejména tam, kde zákazníci sami často aktivně vyhledávají na stránkách nabízené produkty a služby.

 

Klady

  • lze velice přesně cílit přímo na obsah stránek
  • zpočátku vyšší investice, z dlouhodobého hlediska však levnější než PPC
  • je víceméně univerzální pro všechny vyhledávače

Zápory

  • běh na dlouhou trať – vyladit webové stránky může trvat týdny a měsíce, poměrně dlouho trvá, než vyhledávače vaše optimalizace zaregistrují
  • nutná průběžná údržba, podmínky na internetu se velice rychle mění  

 

PPC kampaň

Vhodná tam, kde je potřeba zákazníkovi produkt více nabízet, případně tam, kde se předpokládá vyšší konkurence.

 

Klady:

  • platíte jen za zákazníka, který na vaše stránky skutečně přijde
  • rychlý nástup kampaně (do několika hodin po vytvoření)
  • lepší měřitelnost výsledků

 

Zápory:

  • z dlouhodobého hlediska obvykle dražší než SEO
  • specializuje se jen na jednu vyhledávací síť (Google – AdWords, Seznam – Sklik)

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!