Právě se nacházíte: Domovská stránka Provoz firmy Tvorba webu a int. marketing Firemní web Analýza webových stránek
Získejte radu od našich odborníků zdarma!
<
Petra Vitinová
Petra Vitinová
založení společnosti
Petra Vitinová
založení společnosti
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Aleš Krabs
Aleš Krabs
tvorba webu
Aleš Krabs
tvorba webu
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Robert Knotek
Robert Knotek
internetový marketing
Robert Knotek
internetový marketing
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

>

Podnikejsnadno.cz

Analýza webových stránek

09. 04. 13:08

Nejste-li spokojeni s vašimi webovými stránkami, máte dostatek prostředků, jak je změnit, ale nevíte, ze kterého konce začít a ani si nejste jisti, kde ten konec vlastně je. Nabízí se vám využít analýzu webových stránek. Tyto analýzy provádí specializované firmy nebo jednotlivci, kteří se touto problematikou zabývají, a dokáží bez problémů určit, ve kterých oblastech jsou vaše webové stránky slabé a ve kterých naopak plně dostačující.

Analýza webových stránek tedy zkoumá kvalitu webu, možnosti jeho využití a vazby na jeho okolí. Výsledkem prováděné analýzy je zpravidla dokument, který v sobě shrnuje veškeré poznatky související s funkčností webu, jejich kladné a záporné stránky. Dále Obecně nabízí řešení, jak tyto problémy odstranit, ale neočekávejte od tohoto dokumentu striktně realizaci opatření, které povedou ke zlepšení webu, a ani jejich analýzu dopadů na nově přetvořené webové stránky. Tento dokument pouze říká: KDE je chyba, CO by mohlo být vylepšeno a navrhuje JAK.

 

V nejlepším případě, pokud je to možné, provádějte analýzu webových stránek před samotným vznikem webu – analyzovat web konkurence, a navrhnout sestrojení funkčních stránek. Ovšem ne vždy je tato analýza provedena, a proto je dobré přistoupit k tomuto kroku alespoň při sebemenších pochybnostech o funkčnosti webových stránek.

 

Metody analýzy

Analýza webových stránek může být prováděna několika způsoby, které přinesou identický výsledek.

 

Základními metodami jsou:

  • heuristická analýza (základní metoda zkoumání webových stránek)

  • focus group (řízená skupinová diskuze, má za cíl prozkoumat zvyky lidí, kteří příslušné stránky užívají)

  • uživatelské testování (toto testování je nejpraktičtější, a jeho závěry jsou vytvářeny na reakce chování uživatelů)

  • dotazníkové šetření

  • statistické metody (A/B testování, analýza časových řad, click-stream analýza, apod.) 

Líbí se Vám článek?
Výhody pro Vás
1
Možnost pokládat dotazy odborníkům a jejich odpovědi přímo Vám zdarma!
2
Veřejný profil Vás nebo Vaší firmy na podnikátorovi zdarma!
3
Velké množství slev na služby Podnikátora!
4
Užitečné informace e-mailem z témat, které si sami nadefinujete!
Registrovat se cca 30 vteřin
Ke stažení

Zpracovávám...