Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Míra trpělivosti uživatele a jak ji nepřekročit?

Trpělivost a nedostatky webových stránek. Jak spolu souvisí? Když je nedostatků moc, uživatel ztrácí trpělivost a z potenciálního zákazníka se zákazník nestane. Jaké jsou tedy nejdůležitější rady pro kvalitní web?

  

Stanovení klíčových uživatelů a potenciálních zákazníků

Je vhodné přistupovat ke skupině uživatelů individuálně, přizpůsobit jim vzhled, rozsah, obsah a strukturu webu. Také je dobré zaměřit se na způsob jejich možného hledání – co zadají do vyhledávače, až budou hledat vaše služby či výrobky? Jaké jsou potřeby a jaká je jejich náročnost? 

 

Klíčová slova

Zamyslete se nad tím, co by tak mohli vaši potenciální zákazníci zadat do vyhledávače, až vás budou hledat. Pokud se zaměřujete na výrobky určené starším lidem, jistě pochopíte, že nebudou zadávat hesla v jazyce dnešní mládeže.  

Můžeme ještě rozlišit obecná klíčová slova, to jsou ta, která na web přitáhnou spoustu lidí, a longtailová klíčová slova, která odkaz specifikují, přitáhnou tedy méně lidí, zato si tito lidé budou téměř jistí, že u vás najdou to, co skutečně hledají. 

Jakmile se stane, že místo očekávané stránky s nabídkou zlatých prstýnků na ně vyskočí náušnice, ještě ke všemu stříbrné, můžete se s možným zákazníkem rozloučit. 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

 

Obsah na úrovni

Jak to bude vypadat, když se uživatel dostane na stránky s nicneříkajícími informacemi, které jsou navíc plné chyb, ať už stylistických, tak – v tom horším případě – pravopisných? Netvrdíme, že to všechny odradí, ale na slávě to vaší společnosti rozhodně nepřidá. Pokud si v této oblasti nejste jisti, poskytněte podklady copywriterům, rádi vám sestaví texty jako šité na míru, navíc podané ve čtivé podobě, žádná strohá fakta, nebo naopak žádný nával prázdných slov.  

 

A co struktura?

Ne, samozřejmě nejde nabídnout vše na jedné stránce, proto je vhodné dbát na strukturu webu. Měla by se především zajistit struktura přehledná, s funkčními odkazy pro pohyb na celém webu atd. 

 

Neopomeňme zdrojový kód

Ten musí odpovídat standardům a klíčovým slovům webu. Navíc by v něm taktéž měla být dodržena hierarchie nadpisů – zvyšuje se tím přehlednost.  

 

Aktualizujte!

Říká se, že není nic staršího než včerejší noviny. A není snad nic, co by uživatele rozohnilo víc, než když je příspěvek na webu zastaralý, přičemž on hledá aktuální, protože se daná věc třeba právě změnila. Informace o vašich službách z roku 2008 dnes nikomu dost pravděpodobně nepomohou, pokud je již neposkytujete, nebo poskytujete jinak. 

 

Neodbývat, ale nepřetěžovat

Snažte se nabídnout jen to, co uživatel vyhledává, a jen to, co s hledaným souvisí. Jakmile mu bude na každém kroku „podstrkováno“ něco, o co rozhodně nestojí, možná trochu zaváhá, ale nakonec ho to téměř jistě odradí od vašeho webu. 

To samé platí o podávaných informacích obecně. Není třeba na web umístit všechno, není třeba mít web minimalistický. Zlaté pravidlo zase platí a zní: „Přiměřeně.“ 

Téměř s každou chybou na webu se uživatel vzdaluje obchodování s vámi, vzdaluje se vám zisk. A jedním uživatelem, jenž ztratil trpělivost (a možná jen proto, že nemá nejlepší den), to nemusí končit.

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!