Právě se nacházíte: Domovská stránka Provoz firmy Tvorba webu a int. marketing E-shop Automatizovaný a poloautomatizovaný XML feed v e-shopu
Získejte radu od našich odborníků zdarma!
<
Petra Vitinová
Petra Vitinová
založení společnosti
Petra Vitinová
založení společnosti
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Aleš Krabs
Aleš Krabs
tvorba webu
Aleš Krabs
tvorba webu
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Robert Knotek
Robert Knotek
internetový marketing
Robert Knotek
internetový marketing
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

>

Podnikejsnadno.cz

Automatizovaný a poloautomatizovaný XML feed v e-shopu

09. 04. 13:38

XML feed je typ datového přenosu ve standardizované podobě eXtensible Mark Up Language, který je možné integrovat na webové prostředí e-shopu, a tímto může provozovatel sledovat dostupnost zboží v databázi dodavatele.

 

Automatizovaný XML feed

V případě využívání dropshippingu, je používání XML feedu nejméně náročný způsob exportu informací o skladových zásobách od dodavatele k provozovateli e-shopu. Provozovatel může nahlížet do skladových zásob dodavatele. Díky tomuto zařízení je možné snížit chybovost aktualizace skladových zásob od dodavatele k prodejci, a jestliže si zákazník objedná zboží, měly by být údaje o stavu zboží aktuální s údaji o objednání. E-shop ihned aktualizuje své portfolio produktů, stejně jako dodavatel.

 

Co je v rámci XML feedu předáváno:

  • Evidence skladových zásob

  • Popisy produktů a jejich parametry

  • Ceny zboží

  • Odkazy na fotografie

Výhody:

  • Celý proces je rychlejší

  • Spolehlivost informací a rychlost informací

  • Klesá administrativní zátěž a jsou redukovány náklady na lidský faktor

  • Pokles nákladů a možnost prodeje zboží za nižší cenu

Nevýhody:

  • Cena se pohybuje v rozmezí 5 000 Kč až 10 000 Kč, a to je pro malý e-shop relativně vysoká částka

  • Většina dodavatelů XML feed nepoužívá

 

Poloautomatizovaný XML feed

V případě malého e-shopu, který má měsíční obrat kolem 20 000 Kč, je nákladné investovat do automatizovaného XML feedu, ovšem administrativní zátěž a evidence zboží je pro e-shop také nákladná, a navíc lidský faktor může vyvolat značnou chybovost ve stavu zásob. Je možné zvolit kompromis, který nepředstavuje vysokou investici a vyžaduje několik hodiny práce týdně.

 

Nejčastější změny stavu zboží jsou prováděny hromadně. Data z XML je možné importovat do MS Office Excel, který tento import podporuje. Informace jsou v programu upraveny a následně uloženy do formátu CVS (Coma Separated Value), který je pak zapotřebí importovat do redakčního systému e-shopu. Tato činnost trvá okolo jedné hodiny v závislosti na tom, jak rozsáhlou databázi aktualizujete, a proto je optimální aktualizaci databáze neprovádět každý den.

 

Tyto dva způsoby aktualizace dat jsou optimálním případem vedení databáze. Ovšem v současné době v České republice XML feed využívá méně než 25 % dodavatelů a proto provozovatelé e-shopu musí aktualizovat informace o naskladněném zboží ručně. 

Líbí se Vám článek?
Výhody pro Vás
1
Možnost pokládat dotazy odborníkům a jejich odpovědi přímo Vám zdarma!
2
Veřejný profil Vás nebo Vaší firmy na podnikátorovi zdarma!
3
Velké množství slev na služby Podnikátora!
4
Užitečné informace e-mailem z témat, které si sami nadefinujete!
Registrovat se cca 30 vteřin
Ke stažení

Zpracovávám...