Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Jak začít s copywritingem

Říká se, že začátky jsou nejtěžší. U copywritingu spíše platí, že začátky jsou poměrně zdlouhavé. K prvnímu úspěchu vede klikatá cesta. Proto dobře zvažte, zda má smysl začínat.

Pokud máte bujnou fantazii a táhne Vás to k psaní, existují stránky, kde můžete veřejně publikovat. I když nemáte žádné zkušenosti. Stačí se zaregistrovat a zveřejnit tvorbu. Za nic neplatíte, ale taky naopak-žádné peníze nedostanete. Získáte tady ale spoustu zkušeností a názorů ostatních. Dostanete možnost zlepšit se. Tyto stránky představují takovou „školu psaní“. Zkušení autoři Vám vytknou, co se jim na Vaší tvorbě nelíbí a Vy to příště můžete napravit. Snahu ale naopak dokáží pořádně ocenit.

Základní kroky

Pokud se přece jenom rozhodnete začít s copywritingem, ujasněte si, kam chcete přispívat. Tedy jaké články budete přesně psát. Většinou se bude jednat o tzv. PR články nebo jen krátké popisky k produktům. Pod PR články spadají v dnešní době jakékoliv články, které mají ovlivnit veřejnost.

Pokud máte vybráno, kterým směrem byste se chtěli ubírat, najděte si podobné články na internetu pro inspiraci. Zkuste si nějaký článek stvořit. Pro sebe. Uvidíte, kolik času to zabere a zda Vás to baví. Existují i kurzy copywritingu, ale spoustu dobrých textařů na kurzech nikdy nebyla. Z části je to výhoda, protože si uchovají svůj vlastní styl psaní, který je originální.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

I když budete mít geniální stylistické články, nyní už je nutností znalost SEO. Tedy optimalizaci pro vyhledávače. Slouží ke zvýšení návštěvnosti. Více informací se můžete dozvědět zde.

Kde sehnat zakázky?

Pokud Vám předchozí kroky nedělaly problém, je čas začít se shánět po nějakých zakázkách. Bohužel, na začátku jen těžko naleznete placenou práci, protože Vám chybí reference. Takže předtím, než si budete shánět placenou práci či zakázky, musíte si sehnat reference. Pokud Vám psaní PR článků nedělalo problém, tak byste reference měli sehnat. Stále vznikají nové on-line časopisy, které nemají rozpočet a hledají do svého týmu textaře, který by psal články zadarmo. Stačí si jen projít inzeráty či se rovnou ozvat vybranému časopisu s nabídkou. Tím získáte ceněné reference. A přece jenom psát pro magazín je zábavnější, než psát (sice placené) popisky k produktům.

Reference máte. Teď už se stačí dívat po nabídkách. Ty ale většinou nenaleznete na stránkách nabízejících i jinou práci. Existují stránky, které se zaměřují pouze na on-line poptávky a nabídky (jazykové služby, tvorba stránek…). Zkuste pohledat zde.

Pokud neseženete reference, mám tu pro Vás typ. Stačí se zaregistrovat jako blogger či copywriter na stránkách, které nabízejí jazykové služby. Tady se referencemi nikdo nezabývá. Je to ale proto, že práci nejdřív odevzdáte a pokud s ní inzerent nebude spokojen, nezaplatí Vám. Inzerenti jsou většinou anonymní.

Je nutná živnost?

Pokud si placenou práci seženete, většina firem preferuje práci na ŽIVNOSTENSKÝ LIST (nyní už jen výpis z živnostenského rejstříku). Zda pracovat na volnou živnost – reklama, marketing, nebo jako OSVČ bez živnosti se stále vedou spory. Přece jenom, ve Vašem článku jsou obsažena autorská práva. Více se ale vyplatí živnostenský list.

Pokud byste toto dilema nechtěli řešit, dá se psát i na DPP či DPČ. Firmy s tím mají ale více starostí, tudíž preferují živnost. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!