Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Jak na korektury textu na web?

Možná si říkáte, že je jedno, u jakého textu chcete provádět korekturu – že si stejně musíte všímat gramatických, stylistických a typologických chyb. Ano, máte částečně pravdu. U textů na webové stránky však musíme dát také pozor na to, zda splňují doporučení správného copywritingu.

 

Tyto záležitosti si musíte vždy zkontrolovat

  • Gramatika – pozor na hrubky! Vyhněte se jim, protože na vaši společnost hází špatné světlo. Nejste-li v pravopisu silní v kramflecích, oslovte korektora. Sice jde o placené služby, ale věřte, že se vyplatí.
  • Stylistika – k sepsání textu se skvělou stylistikou je potřeba trochu „češtinářského“ citu. Trénujte ho třeba praktickými cvičeními, která nabízí řada odborných publikací. Opět je zde možnost obrátit se na odborníka. Buď můžete využít služby copywritera, který vám texty kompletně připraví, nebo korektora, jenž zkontroluje ty vámi napsané.
  • Typografie – je dalším z pilířů úspěšného textu. A o co vlastně jde? Typografická pravidla například určují, kdy použít pomlčku či spojovník, jak se správně píší uvozovky nebo kterak zapisovat číslice. Při typografické kontrole vám snadno pomůže internet. Řada webových stránek se totiž těmito pravidly zabývá.
 

A co je u textu na web jinak?

Aby byl váš web úspěšný, musí být naplněn nejen špičkovou grafikou a být uživatelsky „přátelský“, ale také obsahovat kvalitní texty. Ač se to může zdát jednoduché, není tomu tak. Profesionální copywriting je poměrně náročný a je třeba studovat odbornou literaturu, sledovat novinky i navštěvovat školení, workshopy a konference. Pokud se však nechcete stát úplným „mistrem“, ale jen napsat dobrý text na svůj web, postačí vám dodržovat několik velice užitečných pravidel.  
  • Zabývejte se klíčovými slovy. Ta musí vystihovat obsah webových stránek a také být těmi hesly, která jsou lidmi hledaná pomocí internetových vyhledávačů. Poptejte se svých známých, jak by hledali vaše služby nebo s touto otázkou oslovte přímo své zákazníky (je-li to možné).
  • Používejte činný rod – vaše texty tak budou lidem bližší a tedy se jim budou i lépe číst.
  • Používejte jednoduché věty či krátká souvětí – nedopusťte, aby se uživatel ve vašem textu ztratil.
  • Zkracujte – dlouhé „litanie“ textu nebude nikdo číst. 
  • Používejte mezititulky (H2) a členění textu do odrážek.
  • „Vytučňujte“ – nejdůležitější informace (klíčová slova) dávejte tučně. 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!