Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Nemáte na reklamu? Na PR vám stačí selský rozum.

Začali jste podnikat, ale nemáte dost finanční ch prostředků, abyste o sobě dali vědět prostřednictvím reklamy? Nebo podnikáte už delší dobu a chtěli byste oslovit nové zákazníky, ale inzerát v radničních listech je k vám nepřivedl? Nemůžete si dovolit platit marketingového ředitele nebo reklamní agenturu? Zkuste public relations na vlastní pěst.

Budování vztahů s veřejností (PR) je dlouhodobá a často složitá záležitost, ale k jejímu zvládnutí není třeba zvláštního vzdělání, postačí selský rozum a slušné chování. Začít se dá s několika jednoduchými postupy.

Zákazníci o vás musí vědět a musí mít možnost vás jednoduše vyhledat. Dříve stačilo být v telefonním seznamu. Dnes je zásadní internet. Investovat do vlastních webových stránek (řada nástrojů umí web udělat téměř nebo úplně zadarmo, jako webnode.cz, wordpress, aj.) a web optimalizovat pro vyhledávače se určitě vyplatí. Pokud tuto investici nemůžete nebo nechcete provést hned v začátku, je dobré zaregistrovat svou firmu alespoň do velkých online katalogů firem (Seznam, Zlaté stránky) a na poptávkových systémech, jakými jsou např. aaapoptavka nebo nejremeslnici. Samozřejmostí je pak registrace firmy na webu vaší obce. Základní zápis bývá obvykle zdarma.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Určitě si říkáte, že je dnes nezbytné být na sociálních sítích. Vždyť  Facebook má v České Republice přes 3,7 milionu uživatelů! Pokud však nenabízíte oblečení, sportovní vybavení, kosmetiku či zážitky, pak to zas tak úplně nezbytné není. Ne každé zboží se na Facebooku dobře prodává. Každopádně vytvoření vlastní stránky, jejímž prostřednictvím můžete komunikovat s fanoušky, je také zdarma a je to další kanál, kterým o sobě můžete dát na internetu vědět. Velkou výhodou sociálních sítí je jednoduchost a rychlost komunikace i široké spektrum nástrojů, které dávají uživatelům do rukou (možnost sdílet, lajkovat, komentovat příspěvky). Je však nutné otevřenost sociálních sítí respektovat. Pokud se pak tvůrce Facebookové stránky těmto principům brání (např. maže negativní příspěvky v diskusích), může se celá síla sociální sítě obrátit proti němu.

Dozvědět se o vás zákazníci mohou také tím, že si o vás řeknou. Šeptanda a osobní doporučení jsou pro vaši firmu tou nejlepší reklamou. S tím souvisí hned několik věcí. Zákazníci u vás musí být spokojeni a přijít zas, jinak vás známému nedoporučí. Roli hraje vše – od originálního prostředí ve vašem obchodě, restauraci či kanceláři až po příjemné vystupování vašich zaměstnanců za všech okolností, třeba i při přebírání reklamace. Není nic horšího, než když obchodník zákazníkovi řekne, ať pošle na vlastní náklady reklamované zboží zpět, v nejdelší možné lhůtě mu vrátí peníze a to jen za zboží, nikoliv za poštovné a balné.

Šeptandu je možné vyvolat také aktivněji – uspořádat akci pro zákazníky nebo novináře. Máte jazykovou školu? Pozvěte budoucí studenty na anglický večer nebo čaj o páté do místní restaurace. Otevíráte nové kadeřnictví? Stříhejte jedno odpoledne zdarma na ulici. Máte kavárnu? Rozdávejte koláče kolemjdoucím. Prodáváte vybavení na adrenalinové sporty? Najděte si v relevantním médiu novináře, který na taková témata píše své články, a pozvěte ho na dopolední trénink. Jistě pak napíše o své nové zkušenosti atraktivní reportáž, kterou si přečte více lidí než váš inzerát minulý měsíc. Z výzkumů navíc jasně vyplývá, že důvěra, kterou má čtenář k redakčnímu článku je mnohem větší než váha, kterou přikládá reklamě.

Každý z těchto fíglů a dovedností, z nichž některé se řadí právě do oblasti public relations, sice vyžaduje určitou zkušenost a kreativitu, ale zkušenosti získáte rychle a je to i zábava. Proč se o ní tedy obírat tím, že budete za ztřeštěné nápady někomu platit?

 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!