Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

PR aneb budujeme dobré vztahy s veřejností

PR, public relations nebo český ekvivalent vztahy s veřejností – obor a pro mnohé stále neprobádaná oblast, díky které se může vaše firma zviditelnit.

Definovat stručně a jasně tento poměrně nový obor není jednoduché. Existuje spousta různě složitých definic. Asi nejjednodušší z nich je tak, která tvrdí, že PR je veškerá komunikace mezi organizací a veřejností nebo jinými subjekty. Pod pojem public relations můžete v podstatě schovat veškerou firemní komunikaci. Počínaje vydáváním firemního časopisu, kontakt s médii, ale také komunikaci s vlastními zaměstnanci.

Hlavním cílem public relations je ovlivnit veřejné mínění o vaší firmě. Díky efektivnímu vedení PR můžete získat:

  • větší důvěru stávajících zákazníků
  • nové zákazníky
  • větší loajalitu vašich zaměstnanců
  • dobré jméno firmy
  • pověst odborníků ve svém oboru
  • neztratit  dobrou pověst v době krize.

 

Jak začít budovat vztahy s veřejností?

Pokud chcete z PR vytěžit maximum, musíte se mu věnovat stabilně, cíleně a využít všechny prostředky. Když máte veřejnosti co říci, nebojte se svolat tiskovou konferenci nebo poslat do médií tiskovou zprávu. Nebo začněte vydávat podnikový časopis, informujte pravidelně své zákazníky o novinkách. Nebojte se využívat moderních informačních technologií a kromě webových stránek si založte firemní blog nebo alespoň stránku na Facebooku.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

 

Systematicky budovat vztahy s veřejností by mělo být součástí podnikatelského plánu každé firmy. PR už dávno není jen výsadou velkých organizací a nadnárodních korporací, které platí často nemalé částky specializovaným PR agenturám.  Ale kouzlo PR začínají objevovat i malé a střední firmy. To je dobrá cesta, protože i tyto podniky mohou díky PR ovlivnit postoj veřejnosti.  

 

PR agentura

 

Pokud nemáte odvahu se do PR pustit sami, můžete si najmout specializovanou PR agenturu. Služeb těchto agentur využívají zejména středně velké firmy. Drobní podnikatelé a malé firmy na to nemají peníze nebo to považují za zbytečnou investici. A naopak velké podniky mají zpravidla své vlastní PR oddělení.

Kvalitní PR agentura má vybudovanou síť kontaktů na novináře, se kterými spolupracuje. Často jsou majitelé PR agentur samotní ex-novináři. Snadněji tak získáte  pozornost médií, než kdybyste se novináře pokoušeli kontaktovat sami. Kromě toho vám pracovníci agentury pomohou s vašimi firemními propagačními materiály, s jejich textem nebo grafickou úpravou. V neposlední řadě by vás měli připravit na případná vystoupení v médiích.

 

Základní pravidla PR

Ať už se do PR pustíte sami nebo si najmete agenturu, bude se vám hodit znalost základních pravidel PR. Oceníte je nejen v dobrých časem, ale také v době, když vaši firmu postihne nějaká krize.

  • Cokoliv řekneš, může být použito proti Tobě. Každou větu, kterou novinářům řeknete, si dobře rozmyslete. Tohle platí hlavně v době krizových situací.
  • Novinář není nepřítel. Při setkání s novináři nemusíte hned podléhat strachu, že vás chtějí poškodit. Čím líp se budete chovat vy k nim, tím lépe o vás budou psát. Pokud se vám povede nedopatřením vyhodit do vzduchu chemickou laboratoř a ohrozit tak stovky lidí, nemůžete čekat, že vás novináři budou extra chválit. Nicméně při troše dobré vůle mohou informaci podat tak, aby co nejméně poškodila pozitivní obraz o vaší firmě.

·         Média vás v podstatě nepotřebují, vy potřebujete média. Novináři, zejména z větších redakcí, dostávají denně desítky někdy stovky informací a tipů.  A rozhodnutí, jestli do zpráv zařadí zrovna vaše informace, je jen a jen na nich.

  • Mějte na paměti obrovskou sílu médií. Kdykoliv budete s médii v kontaktu, myslete na to, že média ovlivňují veřejné mínění a jejich pozornost vám může prospět, ale také ublížit. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!