Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Proč a jak psát blog?

Lidé si obvykle zřizují blog (neboli webový zápisník), aby vytvořili prostor, kde mohou pravidelně prezentovat své názory či publikovat své práce. Blog však vedle uspokojení literárních či publicistických ambicí jednotlivce může být také důležitým nástrojem při prezentaci firmy a budování firemní značky. 

Blog je charakteristický tím, že v něm pravidelně přibývají příspěvky, a tím, že jeho obsah je pro návštěvníka zajímavý. V případě, že se jedná o firemní blog, nabízí možnost ukázat ji oproti klasickému firemnímu webu v lidštějším, ne tvrdě obchodním světle a více zjevuje hodnoty, které firma vyznává a k nimž se hlásí. Kromě toho skýtá prostor pro komunikaci s potenciálními zákazníky v diskusích pod články, nebo alespoň možnost získat touto cestou od veřejnosti nějakou zpětnou vazbu.  

Umí-li firma blog využít jako marketingový nástroj, může tím hodně získat. Je dobré si uvědomit, že návštěvníky přilákal obsah blogu, mají tedy k danému tématu nějaký vztah. To je základní předpoklad. Autor blogu by pak měl mít rozmyšleno, co chce takovému návštěvníkovi sdělit, k čemu ho chce pohnout a blog by měl vytvářet v souladu s touto koncepcí. Firma může chtít zákazníkovi představit svoji činnost v nějakém dlouhodobějším horizontu, ale zákazník se také může někam zaregistrovat, prokliknout se na konkrétní stránky či do e-shopu.  

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Uspořádání a popisky blogu by měly návštěvníka vést, tvůrce by se však měl vyvarovat přílišné agresivity. Blog je místem, kam se má čtenář rád vracet pro nové a zajímavé informace, a zjevný nátlak by ho mohl od dalších návštěv odradit. Nechte rozhodnutí na návštěvníkovi, poskytněte mu ovšem maximální servis – přehled na stránce, dobře popsané odkazy, návody, jak si počínat atd.   

Ačkoli blog bývá označován jako zápisník, pro psaní dobrého blogu by se mnohem více hodilo přirovnání k časopisu, platí pro něj totiž podobná pravidla. Autor v troj-pozici šéfredaktora, editora a korektora by je měl dodržovat, bez ohledu na to, zda píše blog za firmu, nebo jako soukromá osoba:  

  • Periodicita a aktuálnost. Nové články by měly přibývat pravidelně. Motivuje to čtenáře, aby se pravidelně vraceli. I méně závažné téma je lepší než zastaralý blog. Kontrolujte také, zda jsou funkční odkazy na související stránky, blogy či videa.
  • Struktura a úprava textu. Nejedná-li se o nějaký specifický žánr, článek by měl mít všechny náležitosti charakteristické pro internetové noviny – výstižný a přitom chytlavý titulek, perex, odsazení odstavců, mezititulky, fotografie.  
  • Zajímavý obsah. Při psaní blogu je vždy klíčový obsah, článek musí nést nějaké unikátní sdělení. Ať už se jedná o vyjádření autorových myšlenek či výčet skutečností, články by měly mít ambici přilákat a oslovit čtenáře. Blog, který nikdo nečte, nemá smysl. 

 

Chcete-li si blog zřídit, existují v zásadě dvě cesty – placená a neplacená. Můžete si zaplatit zvláštní doménu, nebo můžete využít obecné i tematicky vyhraněné portály, které vám nabízejí již připravené blogy zdarma, kde po krátké registraci můžete začít psát. Která cesta je vhodnější právě pro vás? Záleží na tom, jaké máte s blogem plány – k čemu jej chcete využívat či jakou nad ním (a nad reklamou na něm umísťovanou) chcete mít kontrolu. Co si zaplatíte, to se vám samozřejmě bude spravovat lépe.  

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!