3. 3. 2014
Z důvodů stále rychle se rozvíjející a měnící společnosti, požadavků zákazníků a změn požadavků na trhu, je důležité udržovat krok s dobou. Vývoj a rozvoj různých technologických postupů, strojů,...
2. 3. 2014
Každá společnost by měla pomoci svému zaměstnanci v dalším rozvoji, v dalším vzdělávání, a to jak pro dobro zaměstnance, tak pro dobro firmy samotné. Stagnující zaměstnanci jsou totiž pasivní. A není...
1. 3. 2014
Výkonnost zaměstnanců se podepisuje na prosperitě a náladě ve firmě. Pakliže někteří zaměstnanci nedosahují optimální výkonnosti demotivuje to celý ...
28. 2. 2014
Ideální by z pohledu zaměstnavatelů bylo, kdyby každý člověk miloval svou práci. Tato vize je bohužel utopická. Stačí, když se rozhlédnete kolem sebe a hned je vám jasné, kolik lidí miluje svoji...
27. 2. 2014
Šikana co by fyzické a psychické omezování jedince je jevem, se kterým se dnes na pracovištích setkáváme zcela běžně. O její vymýcení se snaží řada institucí, ale… Šikana na pracovišti (mobbing a...
26. 2. 2014
Způsob komunikace uvnitř firmy rozhoduje o náladě ve firmě. V souvislosti s tím i o pracovní motivaci zaměstnanců a pracovních výsledcích celé společnosti. Problémy ve firmě mohou nastat i v...
25. 2. 2014
Snad každý se minimálně jednou setkal s pojmem e-learning, co ale je m-learning a čím je specifický se stále ještě tolik do českého povědomí nerozšířilo. Hlavní rozdíl tkví totiž ve faktu, že...
24. 2. 2014
Moderní doba, jež je plná informací, stresu, rychlých změn, tlaku a mnohdy startérem nezdravého životního stylu, dala za vznik konceptu work–life balance, který zaměstnancům i podnikatelům nabízí...
23. 2. 2014
Personální strategie je velmi důležitou složkou uvnitř podniku. Zaměstnanci představují nepostradatelnou hodnotu firmy. Lidé (lidské zdroje) vyrábějí různé výrobky, poskytují služby, jednají s orgány...
22. 2. 2014
Jsou společnosti, které mají definovaný vlastní dress code, kodex oblékání, kdy po zaměstnanci žádá jednotnou kulturu oblékání podle firemní představy a třeba i náplně činnosti zaměstnance a jeho...
21. 2. 2014
Konto pracovní doby slouží zaměstnavateli k zajištění flexibilního rozvržení pracovní doby. Výhodou je, že zaměstnanec je k dispozici zaměstnavateli podle jeho aktuálních potřeb. V praxi to znamená,...
20. 2. 2014
Personální plánování slouží k realizaci podnikových cílů tím, že předpovídá vývoj, stanovuje cíle a realizuje opatření směřující k současnému a perspektivnímu zajištění úkolů organizace adekvátní...
19. 2. 2014
Virtuální tým je typický tím, že spoléhá hlavně na komunikační média, aby mohli členové virtuálního týmu zůstat v kontaktu. Komunikační média však nemusí sloužit tak dobře jako komunikace tváří...
18. 2. 2014
Nejprve je třeba vyjasnit rozdíl mezi metodologií hodnocení a jeho technikou. Technikou rozumíme to, zda údaje v průběhu systému hodnocení jsou zpracovávány na papírových formulářích nebo...
17. 2. 2014
Řízení pracovního výkonu představuje přístup založený na principu řízení lidí na základě ústní dohody nebo písemné smlouvy mezi manažerem a pracovníkem o budoucím pracovním výkonu a osvojování si...
16. 2. 2014
V pracovním procesu nastávají různé situace, přičemž je někdy potřeba převést zaměstnance na jinou práci. Institut převedení zaměstnance na jinou práci zajišťuje zaměstnanci pokračování pracovního...
15. 2. 2014
Existuje 12 zásad, na základě kterých může podnikatel postavit svůj fungující tým. Pokud bude tyto zásady dodržovat nebo alespoň z větší části je naplňovat, může dosáhnout ještě větších...
14. 2. 2014
Monitoring firmy – hrozba nebo pomocná ruka nad vašimi zaměstnanci? Jak přinutit zaměstnance, aby pracovali ve své stanovené době a nelelkovali nad něčím jiným? Právě zmiňovaný monitoring nabízí hned...
13. 2. 2014
Pomocí lokalizátorů můžete vidět, kde se vaši zaměstnanci nacházejí s firemním autem. Můžete také vědět, co dělají ve své pracovní době na počítači, komu posílají e-maily a jinou korespondenci nebo...
12. 2. 2014
Evidence pracovní doby zaměstnanců slouží zaměstnavateli jako podklad pro výpočet mzdy nebo platu. Zároveň může také sledovat čerpání dovolené, přesčasové práce. Je to také právoplatný dokument,...
11. 2. 2014
Jste firma, která zaměstnává pracovníky? Pokud zastáváte názor, že zaměstnance je třeba kontrolovat, a to ve všech oblastech, pak zpozorněte. Zaměstnanec má totiž také nárok na ochranu svého soukromí...
10. 2. 2014
Homeworking neboli práce z domova je pojmem poměrně mladým. I dříve bylo možné slyšet, že si někdo „bere práci domů“, avšak s výjimkou spisovatelů a hudebních skladatelů bohužel pracovat doma nebylo...
9. 2. 2014
Má vaše firma zaměstnance? Pak jste se o nich museli během příjímacího procesu dozvědět celou řadu jejich osobních údajů. Víte, že veškeré osobní údaje podléhají jistému utajení a že je není možné...
8. 2. 2014
Metoda Pomodoro Rozsah metody je vyčleněn na 25 minut, jelikož je dokázáno, že po tuto dobu je člověk schopen udržet maximální soustředěnost. Hlavním úkolem je vyplnění tohoto času jedním...
7. 2. 2014
První fáze Na vodorovné ose může být uvedena veličina Funkce úkolu týmu. Charakteristikou První fáze je zde orientace. Na svislé ose může být uvedena veličina Mezilidské vztahy....
6. 2. 2014
Nejedná se o příjemné posezení se zaměstnancem, ovšem úspěšné zvládnutí disciplinárního pohovoru patří mezi základní přednosti úspěšných manažerů. Disciplinární pohovor se ve většině případů týká...
5. 2. 2014
Vzdělávací cyklus se odehrává ve struktuře: identifikace vzdělávání – plán vzdělávání – realizace vzdělávání – vyhodnocení vzdělávání. Při identifikaci potřeby vzdělávání se využívají dvě metody:...
4. 2. 2014
Kompetenční profil slouží de facto k „zaškatulkování“ jednotlivých zaměstnanců. Jedná se o soubor osobnostních rysů, schopností, dovedností, znalostí, motivace a dalších předpokladů, které jsou...
3. 2. 2014
Orientaci v problematice lidských zdrojů nám usnadňují osobnostní či projektivní testy. Osobnostní testy jsou většinou koncipovány jako dotazník. Výsledkem je zisk subjektivních odpovědí...
2. 2. 2014
Counselling je formou vnitropodnikového vzdělávání. Zvyšování kvalifikace probíhá na základě poradenství či konzultace. Školitel i školený se vzájemně obohacují. Jedná se o oboustranný proces,...
1. 2. 2014
O koučování je v poslední době hodně slyšet. Jde o metodu, která se v nás snaží probudit to nejlepší a dosáhnout svých cílů. Využívat ho můžete ale nejenom v osobním životě, ale i v tom pracovním....
31. 1. 2014
Literatura uvádí mnoho pojetí personalistiky stejně tak uvádí velké množství personalistických termínů. Mezi ty nejzákladnější patří například personální práce, personální administrativa,...
30. 1. 2014
Existuje nepřeberné množství publikací o personalistice, které říkají, které jsou hlavní personalistické úkoly, nebo-li úkoly v řízení lidských zdrojů. Obecným úkolem řízení lidských zdrojů je...
29. 1. 2014
Personální strategie se obecně týká dlouhodobých, komplexně pojatých cílů v oblasti využívání pracovních sil. Součástí této procedury je i představa o tom, jak vytyčených cílů dosáhnout....
28. 1. 2014
Jinak řečeno inventura úkolů, odpovědností a podmínek spojených s pracovním místem. Z toho se pak odvozují požadavky na pracovníka, který se uchází o určité pracovní místo. Obecně se analýza...
27. 1. 2014
Tento článek bezprostředně navazuje na článek o analýze pracovních míst, neboť vás bude informovat o jaké metody kromě již zmiňovaného dotazníku, pohovoru a pozorování se používají k analýze...
26. 1. 2014
Personální plánování můžeme také jinak nazvat plánování lidských zdrojů, či lidově řečeno plánování pracovníků slouží především k realizaci cílů organizace, tím, že předvídá vývoj, stanovuje a...
25. 1. 2014
Prvním krokem každého plánování by mělo být formulování strategických cílů podniku a jim odpovídajících strategických plánů. Na tomto základě se formují cíle personálního řízení, které se vkládají...
24. 1. 2014
V předešlém článku jsme rozebírali proces plánování pracovníků, který je věcí nelehkou, následující článek vám prozradí správné plánování personálních činností, tak, aby jste neměli v konečné fázi...
23. 1. 2014
Development centrum je diagnostickou a rozvojovou metodou. Zaměřuje se na oblast sociálních a komunikačních schopností a manažerských kompetencí. Umožňuje stanovit silné stránky zaměstnance i...
22. 1. 2014
Sebehodnocení je metoda, která se v personalistice využívá ke vzdělávání a hodnocení zaměstnanců. V rámci vzdělávacího procesu si vzdělávaný koriguje studijní výsledky s kolegy a názory učitelů....
21. 1. 2014
Dnešní moderní doba klade stále větší požadavky na vzdělanost pracovníků a to nemluvím jen o zvýšeném tlaku na budoucí zaměstnance z řad studentů, kteří si dělají vysokou školu i na povolání...
20. 1. 2014
Jak již vyplývá z nadpisu systematické vzdělávání pracovníků je nejefektivnějším prostředkem k dobře organizovaném vzdělávání v rámci určité organizace. Jedná se o neustále se opakující cyklus,...
19. 1. 2014
Samotným metodám vzdělávání pracovníků předchází identifikace potřeby vzdělávání, která vyrůstá nejen z potřeby zlepšení image organizace, ale také z potřeby konkurenceschopnosti, která je...
18. 1. 2014
Koubek ve své knize Řízení lidských zdrojů popisuje odměňování pracovníků nejen jako odměňování ve smyslu mzdy, nebo platu, ale spíše jako širší formu zahrnující povýšení, formálního uznání, či...
17. 1. 2014
Nemoc si nevybírá a čas od času postihne každého z nás, tedy včetně vašich zaměstnanců. Asi málokterý zaměstnavatel bude své zaměstnance automaticky podezřívat z toho, že pracovní neschopnost...
16. 1. 2014
K udržení na trhu nestačí mít pouze srovnatelné produkty, služby, kvalitu, cenu nebo náklady, ale je potřeba hlídat i další možné konkurenční výhody. Významným faktorem konkurenčních výhod...
15. 1. 2014
V každé společnosti, jejíž ředitel bude chtít mít pořádek a zdravé vztahy se zaměstnanci by měla platit určitá pravidla a povinnosti, které by měli zaměstnanci respektovat. Ovšem aby se tato...
14. 1. 2014
Každý zaměstnanec touží pracovat v ideálním pracovním prostředím každý však vnímá pojem „ideální pracovní prostředí“ jinak, v souvislosti s prací kterou vykonává. Obecně se pracovním prostředím...
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy