Právě se nacházíte: Domovská stránka Provoz firmy Elektronická evidence tržeb a její dopad na vaše podnikání

Podnikejsnadno.cz

Elektronická evidence tržeb a její dopad na vaše podnikání

Elektronická evidence tržeb (EET) je stále velkým strašákem pro spoustu podnikatelů. Někteří z nich budou již od 1.2.2016 nuceni své tržby důsledně zaznamenávat a vystavovat za každý nákup účtenku se speciálními náležitostmi. Dolehne na vaše podnikání EET během následujících měsíců? Podívejte se, co vše musíte zařídit.

 

Vlny elektronické evidence tržeb

EET se dotkne celé řady podnikatelských subjektů. Zavádí se ve vlnách a první vlna se od 1. prosince 2016 bude týkat ubytovacích a stravovacích zařízení. Od 1. března 2017 EET dolehne na maloobchodníky a velkoobchodníky, od 1. března 2018 se zapojí podnikatelé provozující svobodná povolání, dopravní služby nebo zemědělskou činnost. Poslední vlna se plánuje na 1. června 2018 a to se do EET zapojí vybrané řemeslné a výrobní činnosti. Podrobný seznam všech činností naleznete v zákoně a na internetu.

 

Na co se připravit v souvislosti s evidencí

K EET budete potřebovat připojení k internetu, speciální technické zařízení, které bude komunikovat se serverem Finanční správy, a tiskárnu na účtenky (ta může být součástí technického zařízení). Téměř každý podnikatel, kterého se EET dotkne, se tak musí připravit na poměrně vysoké investice. Jako příspěvek na zavádění EET poslouží jednorázová sleva na dani ve výši 5 000 Kč, která by měla pokrýt investici do evidenčního zařízení.

Technické zařízení může mít podobu jednoúčelové pokladny či jiné registrační pokladny, PC systému i tabletu nebo chytrého telefonu. Vždy záleží na tom, kolik tržeb chcete denně evidovat a co vše má zařízení umět. O jeho výběru a o tom, co vše je nezbytné před zavedením EET zařídit, se určitě poraďte s odborníky.

 

Ohrozí EET vaše podnikání?

V souvislosti s EET je potřeba si nastudovat mnoho informací. Pokud budete mít stabilní připojení k internetu, zařízení pro evidenci tržeb a tisk účtenek, nezapomenete si včas vyřídit autentizaci u správce daně a účtenky budete vystavovat do 48 hodin od přijetí tržby, tak vše pravděpodobně proběhne bez větších komplikací.

Líbí se Vám článek?
Výhody pro Vás
1
Možnost pokládat dotazy odborníkům a jejich odpovědi přímo Vám zdarma!
2
Veřejný profil Vás nebo Vaší firmy na podnikátorovi zdarma!
3
Velké množství slev na služby Podnikátora!
4
Užitečné informace e-mailem z témat, které si sami nadefinujete!
Registrovat se cca 30 vteřin
Služby Podnikátora
Ke stažení

Zpracovávám...