Právě se nacházíte: Domovská stránka Provoz firmy Chyby, kterým byste se v PPC reklamě měli vyvarovat
Získejte radu od našich odborníků zdarma!
<
Petra Vitinová
Petra Vitinová
založení společnosti
Petra Vitinová
založení společnosti
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Aleš Krabs
Aleš Krabs
tvorba webu
Aleš Krabs
tvorba webu
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Robert Knotek
Robert Knotek
internetový marketing
Robert Knotek
internetový marketing
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

>

Podnikejsnadno.cz

Chyby, kterým byste se v PPC reklamě měli vyvarovat

Máte vytvořený účet v AdWords a spuštěnou PPC kampaň, ale očekávané výsledky se stále nedostavují? Možná, že vás několik drobných chyb, které je možné velmi snadno odstranit, dělí od úspěšné reklamní kampaně. Vytvořili jsme pro vás základní přehled možných nedostatků, kterými může trpět i vaše kampaň a poradíme vám, jak je napravit.

Nedostatečná pravidelnost ve správě PPC

Důvodem číslo jedna, proč je možné, že se vaší PPC kampani nedaří tak dobře, jak byste si přáli, je nedostatečný počet přihlášení do vašeho účtu. Většina firem, zejména těch menších, se do svého PPC účtu zřídka přihlašuje alespoň jednou týdně. Úspěšnou reklamu je však nutné řídit. A toho dosáhnete pouze v případě, že se budete pravidelně přihlašovat do AdWords (nebo jiného systému) a na svých kampaních budete pracovat. Není nutné trávit nad kampaněmi hodiny denně. Stačí jen malá chvilka. I dvacet minut denně věnovaných vaší kampani může znamenat velký rozdíl.

Špatné cílení klíčových slov

Některé účty jsou znevýhodněny špatnou volnou klíčových slov. Příliš široký výběr klíčových slov pro kampaně ve většině případů představuje navýšení nákladů bez uspokojujícího výsledku co se týče konverzí. Llong tail (neboli málo používaná ) klíčová slova jsou například velmi dobrou taktikou, jak získat konverze za nižší náklady. Mnoho lidí se však dopouští chyby ve volbě těchto klíčových slov tím, že používají příliš obecné výrazy. Ty jsou sice výhodné pro Google, protože mu zajistí více kliknutí na vaše reklamy, a tím mu zaplatíte více peněz, pro vás už ale tato slova tak výhodná nejsou. Vaším cílem je konverze, nikoliv co nejvíce prokliků. Konkretizujte tedy co nejvíce. Snažte se, aby klíčová slova úzce souvisela s vaším produktem.

Málo vylučujících klíčových slov

Dalším častým nedostatkem, který se týká klíčových slov, je málo vylučujících klíčových slov nebo dokonce vůbec žádná. Jedná se o výrazy, které pomáhají odfiltrovat nechtěné a irelevantní prokliky. Jsou tedy základním opatřením pro omezení zbytečných nákladů. Neobsahuje-li vaše reklama vylučující klíčová slova, bude zobrazována i uživatelům, kteří vůbec nehledají vaše produtky. Pokud tedy ještě nemáte pro vaši kampaň zvolená žádná klíčová slova, sepište si výrazy, na které nechcete, aby byla vaše reklama zobrazována.

Chybějící optimalizace pro zlepšení skóre kvality

Skóre kvality je často velkou záhadou. Není přesně dáno, jak jej Google vyhodnocuje (snad kromě několika základních pravidel jako je například relevantnost vstupní stránky). Tento fakt však vedl k tomu, že spousta inzerentů považuje skóre kvality za málo relevantní metriku. Nutno ale zmínit, že skóre kvality je velmi dobrým ukazatelem celkové úspěšnosti vašich kampaní, protože přímo ovlivňuje pozice ve vyhledávačích i ceny za proklik (CPC). Čím lepší skóre kvality, tím nižší cena za proklik. Nezapomínejte proto na skóre kvality. Snažte se zvolit pro vaši reklamu co nejrelevantnější vstupní stránku, zajistit co nejvyšší relevanci mezi vstupní stránkou a vyhledávacími dotazy atd.

Podceňování vstupní stránky

Vstupní stránka je stránka, která se uživatelům zobrazí po kliknutí na vaši PPC reklamu. Velmi častou chybou je, že reklama je směřována na domovskou stránku, což ve ve většině případů rozhodně není ideální řešení. Je potřeba vytvořit speciální vstupní stránku, která bude mít za úkol motivovat zákazníka k dokončení požadované akce, která by zároveň měla být úzce vázaná na klíčové slovo a reklamní kampaň.

Chybějící mobilní reklama

Mobilní reklama je často velmi podceňována a některé společnosti tak zbytečně přichází o konverze. Je prokázáno, že co se týče konverzí, jsou mobilní uživatelé často rychlejší, neboť většinou něco hledají právě proto, že to potřebují ihned. V závislosti na vašem produktu je tedy možné, že k lepším výsledkům vaší kampaně pomůže úprava reklamy (rozšíření, text, výzvy k akci atd.)

Autor: Martina Rosenkrancová, PPC Profits

Líbí se Vám článek?
Výhody pro Vás
1
Možnost pokládat dotazy odborníkům a jejich odpovědi přímo Vám zdarma!
2
Veřejný profil Vás nebo Vaší firmy na podnikátorovi zdarma!
3
Velké množství slev na služby Podnikátora!
4
Užitečné informace e-mailem z témat, které si sami nadefinujete!
Registrovat se cca 30 vteřin
Ke stažení

Zpracovávám...