Právě se nacházíte: Domovská stránka Provoz firmy Marketing
Získejte radu od našich odborníků zdarma!
<
Petra Vitinová
Petra Vitinová
založení společnosti
Petra Vitinová
založení společnosti
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Aleš Krabs
Aleš Krabs
tvorba webu
Aleš Krabs
tvorba webu
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Robert Knotek
Robert Knotek
internetový marketing
Robert Knotek
internetový marketing
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

>

Podnikejsnadno.cz

08. 04. 14:30

Ambush marketing

Ambush marketing, neboli příživnický či škodný marketing je reklama podnikatele, která se zobrazuje během nejrůznějších akcí vedle reklamy oficiálního sponzora. Jednoduše řečeno parazituje na formálním sponzorovi. Ambush marketing je velmi dravá forma reklamy a nejčastěji se s ním můžeme setkat během velkých sportovních akcí. 

Typy ambush marketingu

Ambush marketing přímý
 
Přímý ambush marketing je situace, kdy se firmy v rámci nějaké akce záměrně propagují, aniž by měly zakoupeny sponzorskou licenci. Mohou to být loga, slogany, obrázky či spoty, které byly vytvořeny přímo pro akci. 
K základním formám přímého ambush marketingu patří:
 
• Coattail ambushing,
 
• Predaroty ambushing,
 
• Property infringement,
 
• Self-ambushing.
 
Ambush marketing nepřímý
 
Nepřímý ambush marketing je stav, kdy je firma úmyslně či neúmyslně spojována s reklamní kampaní oficiálního sponzora, a to prostřednictvím náznaků nebo odkazů. Jako příklad můžeme uvést např. situaci, kdy zaměstnanci pořadatele akce nosí oblečení jiné značky než té, která je oficiálním sponzorem.
 
K základním formám nepřímého ambush marketingu můžeme zařadit např.:
 
• Associative ambushing, 
 
• Distractive ambushing,
 
• Unintentional ambushing,
 
• Paralel property ambushing.

Příklady ambush marketingu

• nákup reklamního prostoru v průběhu komerční přestávky,
 
• zobrazení loga na tiskové konferenci,
 
• rozdávání vzorků značky, která není sponzorem,
 
• billboardy v pořadatelském městě, které jsou umístěny v blízkosti konání akce,
 
• vstupenka na sportovní akci jako cena v soutěži, kterou nepořádá sponzorská společnost.

Výhody ambush marketingu

• nižší náklady na reklamu než u oficiálního sponzora,
 
• profit z oficiální reklamní kampaně,

Jaký dopad má ambush marketing

• zvýšení nákladů oficiálního sponzora,
 
• porušení práv k duševnímu vlastnictví,
 
• omezení svobody projevu.
Líbí se Vám článek?
Výhody pro Vás
1
Možnost pokládat dotazy odborníkům a jejich odpovědi přímo Vám zdarma!
2
Veřejný profil Vás nebo Vaší firmy na podnikátorovi zdarma!
3
Velké množství slev na služby Podnikátora!
4
Užitečné informace e-mailem z témat, které si sami nadefinujete!
Registrovat se cca 30 vteřin
Ke stažení

Zpracovávám...