Právě se nacházíte: Domovská stránka Provoz firmy Marketing Rozhodování o přemístění značky

Podnikejsnadno.cz

Rozhodování o přemístění značky

10. 09. 09:14

Při zavádění nové značky, musí mít společnost sestavenou také strategii nebo jen vést v patrnosti, že i když bude jejich značka umístěna na dobrém místě, časem ji společnost bude muset přemístit. A to z různých důvodů. Například z důvodu zavedení konkurenční značky, která bude umístěna v blízkosti značky dané společnosti. Nová značka výrobku bude na trhu nová, ale konkurenční a může být prodávána za nižší cenu. Zákazníci mohou následně začít kupovat tuto novou značku a to je další impulz o přemístění značky dané společnosti.

Pokud firma uvažuje o přemístění značky, bylo by vhodné vytvořit si mapu vnímání a preferencí daného výrobku spolu s konkurenčními výrobky. Ta by mohla obsahovat body dosažené pozice dané značky a umístění značky v mapě na základě spotřebitelských preferencí. Pokud bude mít společnost vytvořenou tuto mapu vnímání a preferencí, může na základě této analýzy zjistit, v jaké postavení u spotřebitelů se značka nachází a případně do jakého segmentu ji přemístit. Nutností při sestavení mapy vnímání, je nastavení vhodných vlastností dané značky (tyto vlastnosti označují dané segmenty. Ty jsou čtyři.).

Při rozhodnutí o přemístění značky, musí management firmy zvážit následující aspekty:

  • Náklady – jsou tím na mysli náklady, které jsou spojené s přemístěním značky na jiné místo. Značka by mohla oslovovat nový segment, proto by náklady mohly být značně vysoké. Zahrnují zejména změnu celkové kvality, změnu reklamy, balení, ale také může dojít k výběru nových odběratelů.
  • Příjmy – je důležité zjistit (alespoň částečně), jaké pravděpodobné příjmy je nová značka schopna společnosti přinést na novém místě. Je nutné značku přemístit tam, kde jsou větší spotřebitelské preference k danému produktu. Hodnotí se zde spousta faktorů, například tržní preference spotřebitelů, počet a síla konkurenčních produktů, cena nové značky.
Líbí se Vám článek?
Výhody pro Vás
1
Možnost pokládat dotazy odborníkům a jejich odpovědi přímo Vám zdarma!
2
Veřejný profil Vás nebo Vaší firmy na podnikátorovi zdarma!
3
Velké množství slev na služby Podnikátora!
4
Užitečné informace e-mailem z témat, které si sami nadefinujete!
Registrovat se cca 30 vteřin
Služby Podnikátora
Ke stažení

Zpracovávám...