Právě se nacházíte: Domovská stránka Provoz firmy Marketing Reakce konkurentů a zákazníků na změny cen
Získejte radu od našich odborníků zdarma!
<
Petra Vitinová
Petra Vitinová
založení společnosti
Petra Vitinová
založení společnosti
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Aleš Krabs
Aleš Krabs
tvorba webu
Aleš Krabs
tvorba webu
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Robert Knotek
Robert Knotek
internetový marketing
Robert Knotek
internetový marketing
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

>

Podnikejsnadno.cz

Reakce konkurentů a zákazníků na změny cen

08. 08. 13:42

Cenová změna má zpravidla dvojí význam, buď při ní dojde ke snížení, nebo ke zvýšení ceny. Na zvýšení, i na snížení cen reagují nejen spotřebitelé, ale též konkurence, dodavatelé, distributoři, ba dokonce vláda. Nepsaným pravidlem také je, že pokud konkurent Vaší společnosti sníží ceny, vy musíte taky, jinak by u vás zákazníci přestali nakupovat. Výhodou pro vás je pokud konkurent ceny zvýší, ale vy ne. Tato metoda je však hodně závislá na zvýšení DPH apod. Většinou jsou totiž dříve, či později nuceni zvednout ceny všichni a nějaký ten haléř už nehraje roli.

Mluvíme-li o reakci spotřebitelů, či li zákazníků a podíváme-li se na změnu ceny z jejich perspektivy, vyvstává otázka, jaká motivace se skrývá za změnami cen. Důvodů ke změně ceny je několik – nahrazení položky novým modelem, vada výrobku, který se špatně prodává, finanční potíže firmy, I zvýšení ceny má však pro spotřebitele a tím i pro výrobce výhodu. Neboť spotřebitel chce jít s dobou a být moderní, kupuje si proto zmodernizované položky, které pro něj představují dobrou hodnotu a dobrou investici.Může se tak stát, že i výrobek, který se před zvýšením cen neprodával a zmodernizuje se, se bude nyní prodávat mnohem více, i přes jeho vysokou cenu a předešlo negativní spotřebitelskou odezvu.

Reakce konkurenta na změnu ceny je v mnoha ohledech složitější. Nejosvědčenějším způsobem jak reagovat jako firma na změnu ceny konkurenta je reagovat stejně, tedy též změnit cenu. Ovšem ani to není tak jednoduché jak to vypadá, aby totiž vaše firma mohla reagovat, nebo kulantněji řečeno konkurovat konkurentovi potřebuje k tomu poslední obrat konkurenta, zákaznickou věrnost a jeho korporátní cíle, protože vy vlastně nevíte proč se konkureční firma rozhodla ceny zvýšit, či snížit. Mohl jí k tomu vést například pokus o zmocnění se trhu, či pokus o zvýšení obratu, nebo si firma přeje, aby se snížily ceny v celém odvětví a stimulovalo to tak celkovou poptávku. Důvodů může být mnoho a vaším úkolem je na ně vhodně reagovat.

Rozlišujeme několik druhů reakcí na cenovou změnu:

  • Udržení ceny

  • Snížení ceny na úroveň konkurenta

  • Zvýšení ceny a zlepšení kvality výrobku

  • Uvedení nové útočené, lacinější řady výrobků na trh

Na trzích charakterizovaných homogenitou však vždy zásadním bodem bylo a zůstane zvýraznění výrobku. Tedy větší investice do reklamy, inovace výrobku apod… 

Líbí se Vám článek?
Výhody pro Vás
1
Možnost pokládat dotazy odborníkům a jejich odpovědi přímo Vám zdarma!
2
Veřejný profil Vás nebo Vaší firmy na podnikátorovi zdarma!
3
Velké množství slev na služby Podnikátora!
4
Užitečné informace e-mailem z témat, které si sami nadefinujete!
Registrovat se cca 30 vteřin
Ke stažení

Zpracovávám...