Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Strategie firmy při zavádění produktu na trh

Zavádění produktu na trh je první etapou v životním cyklu produktu. Začíná uvedením produktu na trh. Společnost musí mít vybudovanou kvalitní distribuční síť, nebo může využít outsourcingu distribučních kanálů. Výdaje na propagaci dosahují nejvyšší úrovně. Cílem zavádění je předat informace o novém produktu, přesvědčit zákazníky, aby výrobek vyzkoušeli a zajistit distribuci.

Během zavádění je nutné se řídit kvalitní analýzou konkurence. Pokud působí v daném segmentu pouze málo firem, trh není připraven akceptovat detailnější rozlišení výrobků. Pokud společnost nabízí luxusnější, ojedinělé zboží, musí se orientovat na spotřebitele s vysokými příjmy.

Marketingové strategie při zavádění produktu na trh:

  • rychlé sbírání – vysoká cena, vysoké náklady na propagaci

  • pomalé sbírání – vysoká cena, nízké náklady na propagaci

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  • rychlé pronikání – nízká cena, vysoké náklady na propagaci

  • pomalé pronikání – nízká cena, nízké náklady na propagaci

Během strategie rychlého sbírání dochází ke sbírání smetany z trhu. Velká část trhu si není vědoma nového výrobku. Ti, kteří se o něm dozvědí, jsou ochotni zaplatit vysokou cenu. Jedná se o strategii vhodnou pro tržní vůdce. Firma ví, že v budoucnu bude čelit potenciální konkurenci, a proto chce u zákazníků dosáhnout respektu, uznání, preferencí a jasné identifikace.

K efektivní aplikaci pomalého sbírání musí mít trh omezenou velikost. Většina trhu si je vědoma nového výrobku a zákazníci jsou ochotni zaplatit vysokou cenu. Potenciální konkurence není nebezpečná. Strategie je vhodná pro troškaře trhu. Jedná se o segmenty, které skrývají velké zisky.

Během rychlého pronikání je cílem získat velký tržní podíl. Trh je velký a neregistruje automaticky nový výrobek, proto jsou nutné vysoké náklady na propagaci. Strategie je vhodná, pokud jsou reakce nakupujících citlivé na cenu. V sektoru působí silná konkurence. Jednicové výrobní náklady klesají s rostoucím množstvím a získanými výrobními prostředky.

Pomalé pronikání uplatňují společnosti, které chtějí navyšovat zisk postupně. Trh je veliký a dokonale si ovlivňuje existenci výrobků. Je citlivý na cenu. Existuje riziko potenciální konkurence. Firmy se na druhé straně mohou stát průkopníky na trhu a později tržními vůdci. Staví se značka, nastavuje kvalita a řeší sortiment. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!