Jedná se o formu marketingu, který se specializuje na obsluhu velmi malých segmentů trhu. Firmy vyhledávající obchodní příležitosti ve výklencích jsou považováni za tržní troškaře. Hlavní myšlenkou působení v tržních koutech je specializace. Základním stavebním kamenem úspěchu v niche marketingu je důkladná znalost zákazníka.
Ideální tržní kout musí mít dostatečnou velikost a kupní sílu, aby byl ziskový, musí skýtat rostoucí tržní potenciál, ale zároveň nesmí být atraktivní pro velké lídry na trhu. Firma musí mít dostatečné zdroje a požadované dovednosti pro efektivní obsluhu tržního koutu. Velmi důležitou roli hraje dobré jméno a pověst.
Klíčem k úspěchu u strategie tržní niky je uspokojení zákazníků vyžadujících vysoce specializovaný produkt či službu. Strategie je vhodná především pro malé nebo začínající firmy, které nemají dostatečné prostředky pro ovládnutí celého trhu. Cílem je obsluha tržního výklenku, v ideálním případě zamezení vniknutí konkurence. Firmy se specializují na zisk. Nejde jim o veřejnou popularitu či slávu, naopak anonymita je konkurenční výhodou.
Niche marketing se dá velmi dobře aplikovat na internetu. Stačí vytvořit specializované webové stránky, které řeší specifický problém, nebo nabízí specifickou službu. V návštěvnosti sice nebudou konkurovat univerzálním webům, ale uživatelé budou věrnější a budou se na stránky častěji vracet.
Díky znalostem niche marketingu je možné vytvořit zaměřenější reklamní sdělení. Bereme v potaz základní bod – co nejlepší znalost zákazníka. Kalkulujeme s konkrétními potřebami a požadavky podmnožiny spotřebitelů na propagovaný produkt či službu.
Online reklamní sdělení může být šité na míru a podporovat motivaci cílové skupiny ke koupi. V kombinaci s optimalizací pro vyhledávače může internetový obchodník zvýšit pravděpodobnost, že reklama zasáhne zákazníky v příslušném tržním koutě.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy