Buzz marketing je typ virální komunikační metody, která je založena na vyvolání rozruchu kolem produktu, značky, firmy či nějaké akce. Úkolem je poskytnout lidem takový příběh, o kterém se bude hodně mluvit, či po kterém to bude bzučet jako v úle.
Základem buzz marketingu je nabídnout širokému publiku a médiím takové téma, která budou nová, vtipná, jedinečná, vzrušující a hlavně zajímavá. Takových témat může být spousta, existuje však několik námětů, o kterých se bude mluvit vždycky. A to jsou:
Kontroverzní (tabu): Vyvolejte diskuzi, spory a hádky.
Pozoruhodná: Nabídněte nadprůměr, tedy něco, co nikdy nečekal.
Neobvyklá: Vyčnívejte z davu.
Odporná: Ohavná témata upoutají pozornost pokaždé.
Veselá: Rozesmějte, lidé se rádi smějí a vtipné věci sdílejí.
Tajemná: Lidskou přirozeností je odhalovat tajemství.
Buzz marketing je založen na předávání zprávy od jednoho člověka ke druhému. To se může dít z úst do úst, emailem, sociálními sítěmi, prostřednictvím SMS zpráv, blogů, webových stránek, chatů, parazitováním na jiném sdělení (guerilla marketing) apod. Šíření zpráv velmi napomáhají i zařízení jako jsou např. tablety, PDA a chytré telefony, které umožňují snadný přístup k internetu a tím také rychlejší šíření informací.
Věnujte reklamní kampani dostatek času.
Tvořte zprávy co nejjednodušší, ty se pak šíří mnohem rychleji.
Kombinujte více témat.
Informujte o novinkách.
Nelžete, vždy uvádějte jen pravdivé informace.
Měřte odezvy.
Buzz marketing je velmi zajímavá reklamní metoda především pro menší podniky, protože:
je levná, velmi výkonná a rychlá,
efektivně zaměřená na cílový trh,
zvyšuje povědomí o značce,
má vliv na dobré jméno podniku.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy