Není pochyb o tom, že marketingové kampaně jsou pro podniky velmi důležité, protože napomáhají zvýšení prodeje. Existuje mnoho typů marketingových kampaní a strategií, ale většinu z nich můžeme rozdělit do dvou kategorií, a to inbound a outbound marketing.
Inbound (příchozí) marketing je marketingová strategie, která má za cíl přivést zákazníky. Její podstatou je nabídnout zákazníkovi takový obsah a informace, aby je přivedly k vám. Inbound marketing je tedy o tvorbě kvalitního a relevantně zacíleného obsahu.
oslovení potenciální zákazníka v momentě, kdy nakupuje,
podnik má kontakt na zákazníka a zpětnou vazbu,
pozitivní recenze mají vysokou míru konverze,
je snadno měřitelný.
Zdroji návštěvnosti u inbound marketingu jsou např.: vyhledávače, blogy, recenze, PR zprávy, videa, odkazy, diskuze, infografika, sociální sítě, prezentace, SEO, emailing (newslettery) apod.
1. Být k nalezení, přilákat zákazníky
Smyslem tohoto pravidla je přilákat takové návštěvníky, kteří se stanou vašimi zákazníky. Důležitá je u tohoto pravidla dlouhodobost, tedy pečlivě vybírat webové stránky, zobrazovat unikátní obsah a pro každou webovou stránku volit jinou strategii.
Nejvýznamnějšími nástroji k přilákání návštěvníků jsou blogy, sociální sítě, klíčová slova a vaše webové stránky.
Blogy jsou jedním z nejlepších nástrojů, jak na vaše webové stránky přilákat návštěvníky. Zdrojem potenciálních zákazníků je takový blog, která k návštěvníkům mluví a odpovídá jim na otázky.
Na sociálních sítích musíte sdílet nevšední obsah poskytovat cenné informace. Váš potenciální zákazník může na sociálních sítích trávit hodně času, proto je dobré dát vaší značce „lidskou tvář“.
Proč klíčová slova? Vaši zákazníci obvykle začínají online nakupování na vyhledávačích, kde jednak vyhledávají konkrétní věc, o kterou mají zájem, ale také další potřebné informace. Proto je důležité, aby se jim vaše informace a produkty objevily ve výsledcích vyhledávání. Chcete-li takové informace do vyhledávače dostat, musíte pečlivě vybírat klíčová slova, optimalizovat své webové stránky, vytvořit kvalitní obsah a vybudovat „spojení“.
Musíte optimalizovat své webové stránky, jejich prostřednictvím vyzývat k akci a tvořit užitečný obsah, který láká uživatele k návštěvě.
2. Konvertovat
Jakmile máte návštěvníky na vašich webových stránkách, je nutné je přimět zanechat na sebe kontakt, a to alespoň emailovou adresu. Velmi důležité je nabídnout jim za zanechaný kontakt nějakou odměnu, např. tipy nebo či elektronický zpravodaj.
Nejvýznamnějšími nástroji pro konverzi jsou výzva k akci, formuláře a vstupní stránky.
Výzvou k akci mohou být tlačítko nebo odkazy typu „stáhněte si“ či „zúčastněte se semináře“.
Aby návštěvník mohl zanechat na sebe kontakt, budete potřebovat formulář, nejlépe jednoduchý a snadno vyplnitelný.
Pokud návštěvník klikne někde na internetu na váš odkaz, musí být přesměrován na vstupní stránku, kde najde relevantní informace.
3. Analyzovat
Analyzujte data a získejte informace o tom, co zlepšit nebo na co se zaměřit a identifikovat příležitosti.
Outbound (odchozí) marketing je marketingová strategie, která se zaměřuje na odchozí komunikaci se zákazníkem. Jedná se o reklamu, která má za cíl informovat o nových produktech či službách a budovat povědomí o značce.
Patří sem reklama v televizi, rádiu, bannerová reklama, PPC reklama, billboardy, reklama v časopisech atd.
Výhody outbound marketingu:
rychlé oslovení velkého množství lidí,
budování povědomí o značce,
představení nových produktů či služeb.
Outbound marketing je vhodný zejména pro velké firmy, které si mohou do kampaní dovolit investovat více peněz.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy