Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Lokální marketing

Lokální marketing odráží rostoucí trend nazývaný „Marketing podloubí (grassroots marketing, do češtiny volně přeloženo – marketing založený na šeptandě)“. Pojem grassroots se původně začal používat jako označení změn, které vyvolala skupina, či komunita lidí. Jednodušeji řečeno lidé si navzájem bezelstně předávají informace o produktu. Někdo si jej koupí, líbí se mu, tak informace o něm předá dál – doporučí jej. První kdo použil výraz grassroots byl senátor Albert Jeremiah Beveridge a to spojením slov grassa boots.

Hlavní marketingovou aktivitou tohoto sektoru je dostat se co nejblíže k zákazníkovi a stát se pro něj důležitým. Velká část marketingu podloubí se skládá z marketingu zážitků, který propaguje výrobek, či službu nejen jejich prezentací v reklamě, ale také vlastnostmi a výhodami spojovanými s jedinečnými zážitky při koupi služby, či výrobku.

 

Názor jednoho z marketingových komentátorů na zážitkový marketing zní takto: „Ideou není něco prodat, ale ukázat, jak může určitá značka obohatit život zákazníka.“

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

 

Berndt Schmidt se zážitkovým marketingem zabývá v několik a knihách, z čehož vyvinul tzv. koncept Customer expirience management, nebo-li řízení zážitků zákazníků. Prakticky se jedná o řízení veškerých zkušeností zákazníka s výrobkem. Dle Schmidta mohou značky napomáhat k pěti různým druhů zážitků – vnímej, pociťuj, mysli, jednej a vytvoř si vztah.

 

Zážitky zákazníkům lze také poskytnout pomocí různých zprostředkovatelů zážitků, kterými jsou:

  • Komunikace – vztahy s veřejností, reklama
  • Vizuální/verbální identita – názvy, loga, či prostředky jejich přenosu
  • vzhled výrobku – design, balení
  • Co-branding – marketing a sponzorování akcí
  • Prostředí – maloobchodní a veřejné prostory
  • Webové stránky a elektronická média – korporátní, či produktové stránky,
  • Lidé – prodejci, zaměstnanci zákaznického servisu, technická podpora… 

A jak je možném, že je tento typ marketingu tak úspěšný? Odpověď je vcelku prostá. Ač nás všude kolem obklopuje velké množství reklam hrnoucích se z televizí, rádií a novin, my lidé a zároveň spotřebitelé věříme spíše předešlé zkušenosti, než-li sladkým, dobře načrtnutým slůvkům z reklam, proto dáváme přednost radám od blízkých, či známých, kteří mají s určitým produktem zkušenosti. Je pravdou, že lidé milují novinky, zároveň se jich však bojí a proto sází na klasiku a osvědčenost. Cílem grassroots marketingu je, aby lidé, čili spotřebitelé byli s výrobkem natolik spokojeni, že budou pozitivní informace o něm předat dál. Příkladem může být úspěšná reklamní kampaň, kde finanční poradce odkazoval na vaše známé, kteří mu na vás dali kontakt. Základem je však přirozená reakce od zákazníků.

 

Opakem takové kampaně je tzv. Astrosurfing, který buduje vše uměle, firma například vyrobí určitý výrobek, a pak si jej sama chválí, což vyžaduje i od zaměstnanců, jde o vybudování pozitivní image v rámci firmy. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!