Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Marketingový výzkumný systém

Úspěšný podnikatel by měl klást důraz na své manažery, aby zpracovávaly určité studie, ve kterých budou hodnotit nastalé situace v oblasti marketingu. V těchto studiích musí řešit konkrétní problémy a hrozby firmy, ale také příležitosti. Mezi hlavní body, které by tyto studie měly obsahovat, patří celkový přehled o trzích, předpověď poptávky po konkrétních produktech firmy, procentuální výměr nabídky produktů a předpokládaný úspěch prodejů, zefektivnění reklamy firmy - inzerce v tisku, propagace na veletrzích a řada dalších propagačních účelů.

Pointou tohoto systému je sběr, analýza, vyhodnocení informací z určité marketingové situace.

 

Marketingový výzkumný systém je možné uskutečnit ale také pomocí studentů. Podnikatel může oslovit vysokou školu a domluvit se, aby pro něj studenti nebo profesoři zpracovali marketingovou studii za konkrétním účelem.

 

Výhodnější je určitě mít své vlastní marketingové výzkumné oddělení, které zpracuje všechna potřebná data a může tak i nastavit další marketingové postupy. Finance na marketingový výzkum by měly představovat přibližně 2 % z celkového prodeje firmy.

 

Každý marketingový výzkumný systém by měl obsahovat alespoň devět základních marketingových činností:

  1. Charakteristika a určení trhů.

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  2. Analýza tržních podílů na trhu.

  3. Analýza prodeje.

  4. Analýza dlouhodobých trendů výhodných pro firmu.

  5. Prognóza krátkodobého vývoje výnosných aktivit firmy.

  6. Prognóza dlouhodobého vývoje výnosných aktivit firmy.

  7. Analýza konkurenčních produktů.

  8. Cenové analýzy firmy.

  9. Hodnocení všech produktů firmy.

Nemělo by také chybět přesné rozčlenění výzkumu do sekcí, například sekce Reklamní výzkum, Výzkum ekonomiky firmy, Výzkum zodpovědnosti firmy, Výzkum prodejů firmy, Výzkum výrobků.

 

Aby byl marketingový výzkum efektivní, měl by zahrnovat pět kroků:

  1. Definování problémů firmy a určení základních cílů společnosti.

  2. Sestavení optimálního plánu marketingového výzkumného systému.

  3. Shromáždění všech dat a informací potřebných k provedení výzkumu.

  4. Analýza informací potřebných a nalezených k provedení výzkumu.

  5. Konečná prezentace výsledků. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!