Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Faktory ovlivňující chování spotřebitele – kulturní faktory

Kultura obklopuje spotřebitele ze všech stran. Tyto faktory mají nejrozvinutější vliv na jeho chování. Existují tři roviny, které hrají u spotřebitele v rámci kulturních faktorů hlavní roli.

 

  1. Kultura – potřeby, které člověk potřebuje a jak se chová, ovlivňuje kultura kolem něho. Člověk je ovlivněný výchovou, to co se naučí, to ho provází celý život. Klíčovými institucemi, které člověka ovlivňují od narození, jsou rodina, přátelé, práce a řada dalších důležitých faktorů. Lidé jsou obklopeni různými hodnotami, například cílevědomostí, aktivitou, dosažením úspěchu, praktičností, svobodou. U každé skupiny spotřebitelů je poptávka odlišná. Podnikatel proto musí oslovit takovou skupinu, u které uspokojí jejich kulturní faktory. Nabídne jim to, co hledají.

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

     

  2. Subkultura – subkultura napomáhá spotřebitelům dosáhnout sebeurčení a přímého začlenění do určitých sektorů. Existují čtyři skupiny této subkultury. Prvním typem je národnostní skupina. Například národy, které vytvářejí Spojené státy americké. Tyto národy mají své specifické potřeby a určité sklony, které jsou odlišné od lidí bydlících v České republice. Další skupinou jsou náboženské skupiny. Lidé, kteří jsou zastánci určité víry, mají své specifické potřeby, vyznávají jiné hodnoty než lidé, kteří jsou zastánci jiné odlišné víry. Rasové skupiny jsou další skupinou. Do této skupiny patří černoši a ostatní orientální lidé. Ti mají naprosto odlišné návyky než ostatní. Poslední skupinou jsou zeměpisné oblasti. Jih, sever, Kalifornie. Každý, kdo žije v jiné oblasti, má jiné životní styly.

     

  3. Sociální skupina – lidé patřící do určitých sociálních skupin, mají podobné zájmy, názory, sympatie, podobně i jednají. Do jedné skupiny patří osoby, které mají podobné vzdělání, povolání, podobný plat, mají stejné či podobné názory. Je patrné, že osoby v této skupině lze identifikovat podle více stejných příznaků než jen podle jednoho. Tito lidé se také odlišují od ostatních lidí z jiných skupin i stylem mluvy. Pro podnikatele je tato informace klíčová, jelikož může například svou reklamu uzpůsobit tak, aby tyto osoby oslovila. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!