Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Orientace firmy na trhu

 

Řízení marketingu může být chápáno jako vědomé úsilí každého podnikatele, které vede k dosažení stanovených cílů. A zde je důležité, aby si tento podnikatel naplánoval, jakou cestou by měl vést toto marketingové úsilí, resp. jakou koncepcí. Existuje pět koncepcí, které si vzájemně konkurují, ale pokud se bude majitel firmy držet jejich obsahu, mohou mu zajistit dosažení stanovených cílů.

 

  1. Výrobní koncepce – snahou této koncepce je vyrábět co největší počet výrobků. Působí zde masová, hromadná výroba. Spotřebitelé zde vyžadují výrobky, které jsou velmi dobře dostupné a prodávají se za nízkou cenu. Majitelé firem se u této koncepce zaměřují na dosažení vysoké efektivnosti výroby a rozšíření distribuční sítě.

  2. Výrobková koncepce – hlavní pointou této koncepce je snaha vyrábět malé množství vysoce kvalitních výrobků. Prodej je uskutečňován za vyšší ceny. Spotřebitelé jsou na tyto poměry zvyklí (v této koncepci) a sami tyto kvalitní výrobky vyhledávají. Velkým problémem zde může být až moc velké zapálení do výroby nového produktu a vlastní zaslepenost o vysokém prodeji.

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  3. Prodejní koncepce – hlavní orientace je na prodej vyrobené produkce s využitím psychologie prodeje a zkoumání chování zákazníků. Heslem je: prodat vyrobené výrobky nebo služby. Firma zde musí vyvíjet někdy až velmi agresivní přístup k prodeji svých výrobků a vyvinout silné propagační úsilí. Do této koncepce spadají výrobky a služby, které spotřebitelé sami od sebe nevyhledávají. Například pojištění, pohřební pozemky.

  4. Tržní koncepce, nebo-li marketingová koncepce – tato koncepce má v sobě zakotveno, že klíčem k dosažení cílů je v určení potřeb a požadavků daného cílového trhu a uspokojovat potřeby účinněji, než konkurence.

Hlavními body je:

Orientace firmy na potřeby, požadavky a problémy cílové skupiny zákazníků a jejich uspokojování.

Dosahovat přiměřeného zisku.

Dělat vše lépe než konkurence.

Heslem je: vyrábět prodejné výrobky a služby.

  1. Společenský marketing, nebo-li koncepce společenského marketingu – hlavní orientace je na zákazníky a uspokojování jejich potřeb. Tato koncepce si všímá problémů ve společnosti, snaží se jednat v nejlepším dlouhodobém zájmu spotřebitele. Dalším důležitým bodem v této koncepci je zachovat nebo zvýšit společenské blaho – ekologií, ochranou životního prostředí, recyklací, investicí do rozvoje člověka a společnosti. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!