Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Holistická marketingová orientace a hodnota pro zákazníka

Holistický marketing je jedním z přístupů marketingu 21. století. Vychází především ze zákaznicky orientovaného marketingu, známého v 90. letech 20. století. koncept holistického marketingu je založen na vytváření, vývoji a realizaci marketingových procesů a činností zohledňujících skutečnost, že marketing je součástí širších ekonomických a společenských vazeb.

Úkolem holistické marketingové orientace je pomoc při procesu získávání hodnoty pro zákazníka. Kotler a Keller chápou holistický marketing jako vytvoření, navrhnutí a implementaci marketingových programů, procesů a aktivit, které reorganizují šíři a nezávislost současného marketingu. Další pojetí vysvětluje holistický marketing jako: „ Integrované zkoumání hodnoty, vytváření hodnoty a poskytování hodnoty za účelem vybudování dlouhodobých vzájemně výhodných vztahů a společně sdílené prosperity klíčových zúčastněných osob.“ Stručně řečeno se jedná hlavně o vylepšení hodnotového řetězce, poskytující vysokou úroveň kvality výrobků a služeb.

 

Příkladem holistické marketingové orientace můžou být společnosti Motorola s cílem sloužit potřebám společnosti, tím, že bude poskytovat zákazníkům výrobky a služby výtečné kvality a to tak, aby z toho firma měla zisk potřebný k celkovému růstu, či dnes velmi populární eBay, který pomáhá lidem prodat prakticky cokoliv on-line.

 

Holisticky orientovaným marketingem by se měli řídit hlavně zaměstnanci pracující samostatně a zároveň se kolektivně podílející na realizaci cílů společnosti, plnící určité poslání.

 

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Poslání má tři charakteristické rysy jimiž jsou:

 

Zaměření se na omezený počet cílů

 

Zdůrazňování politiky a hlavních hodnot společnosti

 

Definování hlavních konkurenčních sfér v, nichž bude společnost operovat, těmito sférami jsou:

 

  1. Odvětví – rozsah odvětví, v nichž bude společnost působit. Některé společnosti mohou působit jen v jednom odvětví, některé ve více odvětvích.

  2. Výrobky a aplikace – rozsah výrobků a aplikací poskytovaných nějákou společností, například výrobky pro lékaře.

  3. Schopnosti – nebo-li předosti společnosti – technologické, či klíčové, které jsou společnosti vlastní a které výborně ovládá.

  4. Tržní segment – typ trhu, nebo zákazníka, kterému bude společnost sloužit. Příkladem může být Porsche vyprávějící pouze drahá auta.

  5. Vertikální sféra – počet úrovní kanálů od surovin ke konečnému výrobku a distribuci, na nichž se bude společnost podílet.

  6. Geografická sféra – rozsah oblastí, zemí, států, či krajů v nichž bude společnost působit Na jednom konci jsou společnosti působící v určitém městě, nebo zemi na druhém konci nadnárodní společnosti typu Unilever působící po celém světě.1

1 Phillip Kotler – marketing a management 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!