Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Radikální, šokující, inovativní, aneb guerilla marketing se představuje!

Ač si mnoho lidi myslí že se jedná o něco nezákonného a podvodného jde spíše o šokující, extravagantní a kontroverzní formu marketingu, která rozhodně není v rozporu se zákonem. Někdy je guerilla marketing nazýván také partyzánskou propagací je určen především pro menší a střední podniky, které nemají tolik finančních prostředků jako velké korporace, a přesto se chtějí prosadit na trhu, nebo se zviditelnit před konkurencí. Za konceptem guerilly však nestojí peníze, ale nápad.

Ve skutečnosti, ač to bylo výše zmíněno spíše jako vtipná poznámka je guerilla marketing opravdu odvozen z partyzánského způsobu boje. Guerilly byly malé partyzánské jednotky, které zpravidla čelily přesile, která byla lépe technicky vyzbrojena. Výhodou guerilly však byla znalost prostředí v němž se pohybovala, s tím souvisela ia dobrá orientace a výhoda v boji a momentu překvapení protivníka. Důležitým prvkem vytvoření účinné guerilla marketingové kampaně je přesně vytyčené území na němž bude tento typ marketingové kampaně aplikován.

Průkopníkem guerilla marketingu je tvůrce reklamy Marlboro man a zaměstnanec jedné z nejstarších reklamních agentur na světě JWT, založené v roce 1864 Jay Conrad Levinson. Sám Levinson definuje ve své knize s názvem Guerilla marketing, tuto formu marketingu jako: „ Nekonvenční marketingovou kampaň, jejímž účelem je dosažení maxima efektů s minimem výdajů.“ Nejdražší položkou guerilla marketingu je proto čas, nápad, kreativita, důvtip a do jisté míry i drzost. I z těchto důvodů můžeme guerilla marketing nazvat marketingem nízkonákladovým, čili low budget marketingem.

 

Jay Conrad Lewinson za základy marketingu označuje tyto principy:

  • Guerilla marketing je určen především malým a středním podnikům, využívají jej, ale i podniky velké. V České republice jedná například o všechny mobilní operáty. Viz. O2 a jeho kampaň se Zadarem Volaničem.

  • Primární investici do guerilla marketingu je nápad a vydaná energie, nikoli velké množství financí.

  • Hlavním cílem je zisk, nikoli prodej.

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  • Využití nejnovějších technologií, pomocí kterých dostaneme kampaň k lidem – televize, internet, billboardy.

  • Zaměřit se na získání nových zákazníků je 3 x, až 5 x těžší než si již získaného zákazníka. Nejlepším zdrojem nových zákazníků je přitom doporučení stálými zákazníky.

 

Levinsonovo pravidlo 60/30/10 ukazuje jak by měly být finance do marketingových aktivit rozděleny. Důležité jsou k tomu tři faktory – současní zákazníci, potencionální zákazníci a širší trh.

 

SOUČASNÍ ZÁKAZNÍCI by měli být největším zdrojem zisku. Firma by proto měla věnovat 60 % investic a plánů do této kategorie.

 

POTENCIONÁLNÍ ZÁKAZNÍCI, do tohoto segmentu by mělo být investováno 30 % zdrojů k získání této skupiny. Ovšem než firma investuje je důležité znát co nejpřesněji skupinu potencionálních klientů.

 

ŠIRŠÍ TRH je pak zbylá skupina spotřebitelů, kteří se neřadí do předešlých dvou kategorií. Sem by mělo být investováno 10 % zdrojů.

 

Guerilla marketing je tak velmi levnou investicí, která by měla vyvolat velký zájem. Lidé totiž, dnes prahnou po senzacích a přesně tento typ nekonvenčnosti vyhledávají. Guerilla marketing by tam mohl vnést čerstvý vzduch mezi zatuchlé, okoukané, oposlouchané, či tištěné reklamy. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!