Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Kdo a co je předmětem marketingu?

Marketing, všichni to slovo známe, nebo synonymum pro něj – naplňování potřeb se ziskem. Marketing nás obklopuje prostřednictvím svých reklamních kampaní téměř na každém kroku. Každý ho zná a každý ví, co to znamená když se řekne marketing. Ale kdo a co je vlastně předmětem marketingu? Na tyto otázky se bude snažit odpovědět náš článek.

Marketéři se zabývají marketingem deseti základních typů: výrobků, služeb, událostí, zážitků, osob, míst, majetku, organizací, informací a idejí.

VÝROBKY jsou fyzickým zbožím a tvoří hlavní část výroby většiny zemí a jejich marketingového úsilí. Jen v USA se společnosti každoročně zabývají miliardami zmražených potravin, automobilů, ledniček, či televizorů. Avšak marketingem, jak e na první pohled zdá, se nezabývají jen velké společnosti, ale díky internetu se o to pokouší i jednotlivci.

SLUŽBY se díky rozvíjející se ekonomice též rozvíjejí a je znatelná i větší kukalce jejich aktivit. Současná americká ekonomika se sestává ze 70% služeb a 30% zboží.

Ke službám se řadí – hotely, letadla, kadeřníci, pracovníci v salónech krásy, údržbáři,opraváři, či účetní a bankéři. Ovšem je i mnoho příkladů kdy se mísí zboží se službami, příkladem může být restaurace rychlého občerstvení, kde člověk konzumuje výrobek a zároveň využívá služeb podniku.

UDÁLOSTI, tímto pojmem je rozuměno, že marketéři propagují časově omezené akce, například umělecká představení, či obchodní akce. Agresivní propagace sportovních olympijských her je zamřena nejen na fanoušky, ale také na společnosti. Existuje i profese plánovačů těchto akcí, kterým v dnešní době říkáme event manageři.

ZÁŽITKY jsou v posledních letech velmi oblíbenými dary a zrodilo se i mnoho nových společností prodávajících zážitky k nimž patří například let balónem, jízda ve Ferrari apod.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

V tomto odvětví je marketing založený na nabídce něčeho jedinečného, co má dát grády stereotypním dnům. A tak Češi stále více přecházejí od hmotných darů k těm, kde může obdarovaný něco zažít.

OSOBY nikoli však spotřebitelé, ale celebrity,, neboť marketing zabývající se celebritami je v dnešní době velký byznys. V mnoha reklamách tak můžeme vidět známé tváře doporučující určitý výrobek. V Americe jsou takovými hvězdami Oprah Winfrey, či Madonna, v Čechách Jaromír Jágr účinkující v 9é.letech v reklamě na žvýkačky, nebo Michal David v reklamě na zmrzlinu Míša.

Americký poradce v oblasti managementu Tom Peters radí všem, aby se stali „značkou“.

Místa, mámě většinou spojena s nějakým zážitkem, v marketingu se však jedná o města, regiony, či státy, které aktivně soupeří o přilákání turistů. K lidem, kteří se zabývají marketingem lokalit patří agenti s realitami, pracovníci komerčních bank, či pracovníci PR agentur.

Příkladem může být Lousville v Kentucky, které utrácí miliony dolarů ročně za emaily o pořádání akcí a dalších aktivit, aby přesvědčilo mladé lidi o kvalitách života v tomto městě.

MAJETEK je dnes synonymem úspěchu, v soulad s marketingem však hovoříme o prodeji a koupi majetku. Realitní agenti pracují bu´d pro prodejce, nebo kupce, či sami reality skupují a následně je prodávají. Investiční společnosti a banky se pak zabývají marketingem půjček a hypoték, ne nadarmo vidíme v televizi několikrát za den reklamy banka, které nabízí výhodné úroky a splátky. Formou reklamy se tyto instituce předbíhají, kdo přijde s lepší nabídkou.

FIRMY zpravidla pracují na vybudování silné, důvěryhodné image podniku v myslích cílových skupin. Slouží jim k tomu především reklama, brožurky, letáky. I takové instituce jako muzea soupeří o přízeň fondů prostřednictvím marketingových aktivit.

INFORMACE je dnes nejžádanějším zbožím na trhu. Málokdo si dovede představit svůj den bez přečtení noviny, ať už v papírové formě, či na internetu. Zkrátka kdo neví co se děje, jakoby nebyl. Informační marketing provádějí vlastně veškeré noviny a časopisy a my tím můžeme zjistit že dnešní doba je založena ona obchodu s informacemi.

IDEJE patří, nebo by spíše měly patřit ke každé marketingové nabídce. Charles Revson z Revlonu k tomu poznamenal: „ V závodě děláme kosmetiku, v obchodě prodáváme naději.“

Lidé zabývající se společenským marketingem se také snaží hodně propagovat ideje typu: „Kamarádi, nenechte kamaráda řídit v opilosti.“

Předmětů marketingu je určitě ještě mnohem více, avšak toto bylo deset nejzákladnějších, kterými se marketing zabývá a ač to mohlo znít někdy trochu moc odborně marketing se ve své podstatě řídí jedním jednoduchým pravidlem – naplňuje potřeby dané společnosti a odměnou mu je zisk. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!