Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Co je to tzv. guerillový marketing?

Setkáváme se s ním na každém kroku – netradiční reklama na neobvyklých místech, samolepky, plakáty, sdílení obrázků na sociálních sítích, ale třeba i informační dopis od mobilního operátora. A není na něm nic nezákonného, jeho hlavním heslem je totiž pouze a jednoduše: nápad.

 

Tento typ přístupu k marketingu volí spíše malé až střední firmy, které nemají tolik prostředků, aby mohly financovat klasickou reklamní kampaň, a snaží se tak soustředit spíše než na masovost na originalitu, atraktivnost a efektivnost své propagace. Pojem guerilla je španělské označení pro partyzány a do marketingové terminologie ho zavádí Jay Conrad Levinson v knize, která u nás vyšla pod názvem 50 zlatých pravidel ofenzivního marketingu. Cílem guerilly není firmu potenciálním zákazníkům pouze představit, ale získat je okamžitě, popřípadě si pečlivě udržovat zákazníky stávající.

 

Je mnoho způsobů, jak chápat tento marketingový koncept, a mnoho cest, jak kampaň stvořit. Fantazii se meze takřka nekladou – jen je důležité dát si pozor na zákon. U používání netradičních médií jako jsou držadla v MHD, nákupní vozíky nebo pouliční osvětletní například pro výlep se doporučuje předem se poradit s právníkem.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

 

Velkou část propagace za firmu můžou odvést samotní zákazníci – posílání řetězových emailů, možnosti sociálních sítí nebo YouTube zvolila třeba společnost Kofola nebo T-Mobile. Funguje zde i zlaté pravidlo spokojeného klienta a jeho doporučení, takový hromadný email s vánočním přáním klientům firmy je v podstatě bez nákladů a klienty potěší a společnost připomene.

 

Jak řeší některé kreativní firmy nedostatek financí na televizní reklamu v hlavním vysílacím čase? Například při otevírání jedné polské pobočky obchodního domu IKEA se dostala událost do zpráv tím, že firma sama si najala několik demonstrantů, kteří proti otevření protestovali. Důležité je držet takové nápady v mezích, ale pokud se povedou, reklama dokáže veřejnost i pobavit.

 

Někdy ale stačí chytře těžit z nedostatků konkurence – upozornit na ně vkusně a neagresivně, ale úderně a sebevědomě. Nebo zákazníky „krást“ přímo na místě, jak to udělala pizzeria Coloseum, která svého poslíčka s pizzou v krabici nechala obcházet jiné restaurace a ptát se: „Kdo si tu objednal pizzu Coloseum?“ Reakce byly skvělé, hosté mnohdy i tleskali.

 

Pokud ale chce firma ušetřit a nemá bohužel tolik kreativních nápadů a žádné ze zahraničních blogů ji neinspirují, minimálním krokem na snížení nákladů na kampaň je i zapojení studentů. Třeba těch z grafických škol, jejichž návrhy na propagační materiály jsou mnohdy stejně kvalitní jako návrhy velkých a podstatně dražších grafických studií. Aktuálně za guerillový marketing můžeme označit třeba nápady realizované v rámci prezidentské kampaně kandidáta Vladimíra Franze nebo některý streetart. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!