Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Multikulturní marketing – o co jde a kde se s ním můžeme setkat

Co znamenají slova multikulturní a marketing je všeobecně známo. A spojení těchto slov označuje druh marketingové propagace, který je v současné době hojně využíván a snaží se oslovit pomocí zástupců různých etnik a menšin vyobrazených na materiálech nebo jinak na ně cílenou kampaní oslovit větší množství zákazníků.

Podle výzkumů odborníků totiž příslušníci etnických, národnostních nebo jiných menšin nereagují dostatečně intenzivně na „běžnou reklamu“. Těmto etnických a demografickým mikrosegmentům se říká tržní výklenky. Kulturní faktory prokazatelně mění chování spotřebitelů. Některé banky například zasazují do svých reklam pouze modely a herce hispánského původu, protože se jejich činnost orientuje na klientelu příslušící k hispánské menšině v USA. Nejde ale jenom o rasu, ale i obyčejnou sociální stratifikaci podle příjmů, podle které může společnost svou reklamu zacílit.   Vytvořit ale kvalitní a konkrétně vyprofilovanou reklamu není snadné, protože podstatným předpokladem pro takovou práci je znalost subkultur – a výzkumy trhu s touto obvykle nuancí nepracují. Nejsou proto separovaná data o nákupním chování pro menšiny, na nichž by se dala kampaň postavit. Návrhy multikulturního marketingu v praxi se ve světě zabývají specializované firmy tvořené z různých odborníků, u nás ještě není dostatečně rozšířený. Navíc je na menšiny zacílený multikulturní marketing spíše předzvěstí práce na optimalizované kampani, která v promyšleném poměru bude oslovovat celou společnost.    Neznámějšími společnostmi, které tento typ reklamy proslavily, jsou Procter and Gamble, Mc Donald’s, Pepsi a Benetton, jehož kampaň pro přidruženou nadaci UNHATE Foundation byla nakonec natolik kontroverzní, že se dostala i do zpravodajství – na billboardy společnost umístila fotomontáže slavných osobností, které jsou spolu v nějakém konfliktu nebo spolu nesouhlasí, jak si dávají polibek. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!