Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Strategie značky

Pojem strategie značky spadá do marketingové strategie. Je její velmi důležitou součástí. Poslední dobou se na značku klade velký důraz. Firma je díky ní více zapamatovatelná, udává firmě image. Může to být i velká konkurenční výhoda. Každý člověk si může pod pojmem značky představit mnoho definic. Image, design firmy, představení výrobku či služby, symbol.

Myslím, že nejvhodnější by bylo chápat značku firmy jako jakékoliv představy, které si zákazníci, stakeholders, manažeři, dodavatelé a další zájmové skupiny firmy, se značkou spojí. Značkou firmy může být jméno, označení nebo symbol, díky kterým se firma odlišuje od svých konkurentů. Tím pádem má značka také vliv na nákupní chování zákazníků. Pokud firma použije v označení nějaké aspekty, které vyvolají emoce, může to mít také velký vliv na prodej výrobků. Klasickým příkladem je značka Coca-Cola. Spousta lidí kupuje toto pití. Nekupují náhražky Coca-Coly a rádi si i připlatí několik korun navíc. Nejdůležitější je stanovení odpovědí na následující otázky: management nebo důležití stakeholders si musí odpovědět na otázku, jakou roli bude hrát značka firmy v marketingové strategii. Někteří lidé kladou důraz na značku, někteří ne. Někteří zákazníci kupují potraviny, aniž by zjišťovali, zda je například čokoláda vyrobena firmou Nestlé nebo jinou neznačkovou firmou. Cena výrobku je potom samozřejmě také jiná. Dalším důležitým bodem je pozice značky. Jak bude značka působit na mysl zákazníků. Zamysleme se nad různými reklamami, a jaká nás napadne značka automobilů? Volvo – nejbezpečnější automobil. John Deere – nejvýznamnější výrobce zemědělských a lesních strojů. Baťa – výrobce nejkvalitnější obuvi. Problémem spousty firem je špatně nastavená politika značky. Firmy špatně komunikují značkou. Další významný bod představuje celková strategie značky. Firma si musí stanovit, zda bude nabízet jen jeden výrobek (příp. poskytovat jednu službu) nebo bude na trh dodávat několik výrobků. Pak ale musí řešit strategie více značek. Posledním důležitým bodem je hodnota značky. Ta řeší loajalitu, povědomí o značce, kvalitu a asociace. Poté se řeší přínosy těchto aspektů.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!