Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Marketingové mikroprostředí

Pokud chtějí majitelé firem, aby jejich podnikání bylo úspěšné, měli by uplatňovat ve své branži vnější i vnitřní hlediska. Důležité je také sledování měnícího se prostředí a přizpůsobovat obchody nejlepším příležitostem na trhu. Marketingové prostředí jako takové neustále naráží na problémy, které způsobuje konkurence (nejvíce zahraniční) nebo také recese. Mezi účastníky marketingového mikroprostředí patří společnost, veřejnost, konkurence, dodavatelé, marketingoví prostředníci, zákazníci. Účastník společnost je charakteristická všemi odděleními, která jsou ve firmě zřízena. Vrcholové vedení společnosti, finanční oddělení, výzkumné a vývojové oddělení, nákupní oddělení, oddělení výroby a účetnictví. Všechna tato oddělení ovlivňují činnost marketingového oddělení, které je pro firmu velmi důležité.

Samozřejmostí je podpora všech oddělení. Dodavatelé představují všechny firmy a také jednotlivce, kteří jsou pro firmu stěžejní z hlediska získávání potřebných zdrojů. Mezi dodavatele spadá například trh práce, školy, banky, kapitálový trh. Marketingoví prostředníci (zprostředkovatelé) jsou všechny firmy, které ovlivňují firmu na trhu. Jedná se o všechny subjekty mezi výrobci a zákazníky. Marketingoví prostředníci jsou i firmy, které pomáhají v distribuci vyrobených výrobků, či v propagaci a prodeji. Mohou jimi být zprostředkovatelské agentury nebo obchodní zprostředkovatelé. Dále zde mají svůj vliv také skladovací firmy, přepravní firmy, marketingové agentury, banky a úvěrové společnosti. Dalším účastníkem mikroprostředí jsou zákazníci. Ti jsou pro trh velmi důležití, přinášejí firmě zisky. Každý dobrý podnikatel by měl vědět, jaká je jeho cílová skupina zákazníků a oslovit i cílový trh. Až poté může vytvářet různé marketingové strategie. Hlavním cílovým trhem může být například spotřebitelský trh, průmyslový trh, překupnický nebo i mezinárodní trh. Konkurence je pro spoustu firem negativním pojmem. Ale je důležité mít na paměti, že konkurence je zdravá, ale nežádoucí. Obvykle každá firma soupeří dokonce s několika konkurenty. Je důležité, aby každý konkurent byl sledován, identifikován a také poražen správnou technikou. Firma musí sledovat i veřejnost. To je skupina lidí, kteří mají zájem a vliv, aby společnost dosahovala zisku. Pro některé firmy je vhodné vytvořit speciální oddělení pro styk s veřejností. 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!