Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

SWOT analýza

Tato analýza identifikuje silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby. Pokud představujeme nebo popisujeme určitý produkt, činnost nějaké organizace, je SWOT analýza vhodným nástrojem pro roztřídění výstupů z těchto výše popisovaných procesů. Lze ji využít i ke shromáždění dat ze strategické analýzy. Analýza se nepoužívá jen ke shrnutí dat ze strategické analýzy, ale je možné ji použít pro spoustu jiných analýz. Podnik ji může využít i při zhodnocení různých operativních řešení nebo i mimořádných událostí. SWOT analýzu je možné použít i v osobním životě.

Při zpracování SWOT analýzy by měly být respektovány určitá pravidla. Prvním je zaměření pouze na podstatné jevy. Například časté změny zaměstnanců v jednom úseku. Dalším pravidlem je účelné zaměření analýzy. SWOT analýza by také měla obsahovat data, která jsou již zjištěna. Neměly by se zde objevit spekulativní údaje. Pokud má být analýza objektivní, měly by její výsledky zhodnotit ještě další odborníci nebo pracovníci podniku. SWOT analýza je charakteristická svým znázorněním do čtyř kvadrantů. Kde interní faktory představují silné stránky (anglicky Strengths) a slabé stránky (anglicky Weeknesses) a externí příležitosti (anglicky Opportunities) a hrozby (anglicky Threats). Základními postupy při tvorbě SWOT analýzy je uvědomění si aktivit a problému a následné řešení všech kvadrantů. Nejprve je tedy důležité rozepsat aktivity a problémy do kvadrantů analýzy. Následně se tyto faktory řeší pomocí strategií. První možnou strategií je strategie SO – jak pomocí našich silných stránek využít příležitosti na trhu. Druhou strategií je strategie WO – jak využít příležitostí na trhu k odstranění našich slabých stránek. Třetí strategií je strategie ST – jak pomocí silných stránek odvrátit hrozby. A poslední strategií je strategie WT – jak minimalizovat hrozby ve vztahu k našim slabým stránkám. Pro příklad může do silných stránek patřit dostatek finančních prostředků pro reklamní kampaň firmy. Nebo jaký segment zákazníků je stěžejní. Mezi slabé stránky patří například zanedbaná strategie značky firmy, chybějící personální strategie. Mezi příležitosti se může dosadit vhodně využité finance pro mediální reklamu firmy. Hrozby mohou představovat sami zaměstnanci, kteří nejsou schopni se adaptovat na svá místa, jejich chování a morálka není vhodná. 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!