Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

ATL a BTL komunikace

Tyto pojmy spadají do sekce komunikační politiky firmy. ATL a BTL komunikace je jedním z možných rozdělení této politiky.

 

ATL (anglicky abow the line) komunikace je nadlinková komunikační politika

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Tzn. jde o reklamu, která je vidět. Hlavními složkami jsou masmédia - televize, rozhlas, tisk, kina. Velmi dobrým prostředkem, kterým mohou majitelé firem upoutat pozornost na svou firmu, je outdoor venkovní reklama. Zde mají manažeři (či majitelé) rozsáhlé možnosti propagace. Účinným nástrojem této komunikace jsou billboardy, megabillboardy nebo letáky. Problémem, který řeší spousta manažerů, jsou ale vysoké ceny za tyto venkovní reklamy. Pronájem billboardů se může měsíčně vyšplhat až na částku sedm tisíc korun. Bigboardy dokonce až kolem čtyřiceti tisíc korun. Dalšími možnostmi, které spadají do outdoorové reklamy, je reklama uvnitř či zvenku tramvají, trolejbusů, metra. Některé firmy dokonce využívají i reklamu na létajícím balónu, závěsné plachty za letadlem, vzducholodi. Existuje nesčetně možností této reklamy, ale důležité je, aby byla vhodně investována. Zase přehnaná reklama může být kontraproduktivní.

 

BTL (anglicky below the line) komunikace je typ reklamy, která není vidět

Jedná se o podlinkovou reklamu. Je charakteristická přesnějším zacílením reklamy. Hlavními složkami je podpora prodeje, direkt marketing a Public relations (PR). Velmi vhodným nástrojem podpory prodeje je event marketing (zážitkový marketing). Tento prostředek využívá téměř každá firma. Patří sem například představení neobyčejným stylem výrobek, párty v 60. letech, koncerty, galavečery. Návštěvníci mohou vnímat zážitky všemi smysly. Mezi další služby podpory prodeje patří hmotné 3D produkty – dárková trička, tužky, hrníčky, igelitové tašky, hodinky. Direkt marketing oslovuje koncové potenciální zákazníky. Například formou letáků, které mohou pracovníci firmy házet do schránek lidí. Public relations, další způsob BTL komunikační politiky, je pro firmu velmi důležitý. Jde o systematické vytváření vztahů mezi konkrétní firmou a zákazníky, kde se firma snaží o vybudování důvěry u těchto klientů. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!